شهروند- مسابقه داستان کوتاه روزنامه Toronto Star که در سال ۱۹۷۸ برای اولین بار برگزار شد، امسال چهلمین دوره اش را برای ساکنان انتاریو برگزار می کند. این مسابقه، بزرگ ترین مسابقه داستان کوتاه در نوع خودش در کانادا و یکی از بزرگ ترین ها در آمریکای شمالی است. کالج هامبر و کتابخانه عمومی تورنتو از حامیان اصلی این مسابقه هستند و هرساله حدود ۲۰۰۰ داستان برای خواندن و بررسی شدن به هیئت داوران که متشکل از اساتید مدرسه نویسندگی خلاق کالج هامبر است، فرستاده می شود.

نفر اول این مسابقه ۵۰۰۰ دلار وجه نقد دریافت می کند و می تواند در یک دوره نویسندگی خلاق در کالج هامبر شرکت کند که هزینه آن در حالت عادی معادل ۳۰۰۰ دلار است. به نفر دوم ۲۰۰۰ دلار و به نفر سوم ۱۰۰۰ دلار اهدا خواهد شد. علاقمندان می توانند تا تاریخ ۲۸ فوریه ساعت ۵ عصر آثار خود را به آدرس www.thestar.com/shortstory  ارسال کنند.

آثار باید کمتر از ۲۵۰۰ کلمه بوده و تا به حال در جایی چاپ نشده باشد. برندگان این مسابقه در ماه آوریل ۲۰۱۸ اعلام خواهند شد و داستان های برنده در تورنتو استار به چاپ خواهد رسید. برنده ی سال گذشته این مسابقه داستان “کاردینال” نوشته ی نینا دراگی سویک (Nina Dragicevic) بود.