به گزارش تورنتو استار در جریان سقوط هواپیمای پرواز شماره ۳۴۰۷ تمامی سرنشینان و خدمه ی هواپیما جان سپردند. هواپیمای مذکور ساعت ۱۰:۱۵ پنجشنبه ۱۲ فوریه فرودگاه  …


شماره ۱۲۱۷ ـ پنجشنبه  ۱۹ فوریه ۲۰۰۹


 
بورلی اکرت

به گزارش تورنتو استار در جریان سقوط هواپیمای پرواز شماره ۳۴۰۷ تمامی سرنشینان و خدمه ی هواپیما جان سپردند. هواپیمای مذکور ساعت ۱۰:۱۵ پنجشنبه ۱۲ فوریه فرودگاه نیوارک (نیوجرسی) را ترک کرد و چندی بعد در نزدیکی شهر بوفالو سقوط کرد. ۴۹ سرنشین هواپیما و مردی که هواپیما به روی خانه اش سقوط کرد، همگی کشته شدند. همسر و دختر این مرد از حادثه جان سالم به در بردند.

در میان جانباختگان یک کانادایی نیز وجود داشته است. دان مک دونالد در یک شرکت آمریکایی مشغول به کار بود. مک دونالد تنها مسافر کانادایی هواپیما بوده و خانواده اش هویت او را تشخیص داده اند.


 

اجساد ۴۴ مسافر، چهار خدمه، خلبان هواپیما و فردی که در خانه اش کشته شده، شناسایی شده اند.

در میان قربانیان این حادثه دلخراش، زنی ۵۷ ساله به نام بورلی اکرت توجه بسیاری از مطبوعات را به خود جلب کرده است. شان رونی، همسر اکرت از مسافران یکی از دو هواپیمایی بود که در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به برج های دوقلوی تجارت جهانی برخورد کردند. همسر بورلی نیز از همین فرودگاه برخاسته بود و در آن فاجعه جان باخته بود. از آن پس اکرت برای داشتن کشوری امن تر فعالیت های اجتماعی گسترده ای داشت. او و خانواده های دیگر قربانیان ۱۱ سپتامبر هفته گذشته با باراک اوباما دیدار و گفتگومنطقه محل اصابت هواپیما در بوفالو
کردند.

در جریان وقوع این سانحه، روز یکشنبه ۱۵ فوریه بازرسان و کارشناسان اعلام کردند، دلیل سقوط هواپیما اهمال خلبان بوده است. از توصیه های مهم پرواز در هوای سرد، عدم استفاده از سیستم خلبان خودکار است. به گفته ی سخنگوی امور هوانوردی فدرال آمریکا، خانم لورا براون در این گونه شرایط به خلبان ها توصیه شده که شخصا هدایت هواپیما را به صورت دستی در اختیار داشته باشد، ولی این در بعضی خطوط هوایی اجباری نیست. خانم براون گفته است که نمیداند هواپیماهای این خطوط هوایی گواهینامه پرواز اتوماتیک در شرایط یخبندان را دارا می باشند یا خیر.  


 

هواپیمای بمباردیه Q400  ساخت کشور کانادا در اختیار خط هوایی کولگان ایر بود. این هواپیما دارای سیستم هشدار دهنده است که در شرایط نامساعد خلبان را آگاه می سازد، ولی خلبان بدون توجه به این علائم خطر، از سیستم خلبان اتوماتیک استفاده کرده است.