شهروند- ازموند الکاک (Esmond Allcock) کهن سال ترین مرد کانادا ، ۱۰۸ سال دارد و ساکن ساسکاچوان است. ۲۶ ژانویه روز تولد او بود و در تولدش شهردار شهر نیز حضور داشت. حاصل ۷۲ سال زندگی مشترک الکاک با همسرش، ازموند، که هفت سال پیش فوت کرده، ۶ فرزند است. به گفته خودش راز زندگی طولانی داشتن همسر خوب است. الکاک از همسرش به نیکی یاد می کند و می گوید که دلیل سلامت و زندگی با آرامش و طولانی اش داشتن همسری نمونه و خوب است.

ازموند الکاک کشاورز بوده است و بعد از بازنشستگی و فوت همسرش سالها در خانه اش تنهایی زندگی کرد اما بعد از مدتی به این نتیجه رسید که دیگر تنها بودن صحیح نیست وخودش را به مرکز نگهداری سالمندان در این شهر منتقل کرد.

در این مرکز همه کارکنان بسیار او را دوست دارند و برای تولدش غذای مورد علاقه اش که استیک و هویج و میوه است فراهم کردند و مجبورش کردند که شمع ۱۰۸ سالگی اش را فوت کند و از او به قول خودش ۱۰۰ تا عکس گرفتند. پسرش که ۷۸ سال دارد و ساکن بریتیش کلمبیا است نتوانست در جشن تولدش حضور داشته باشد، اما می گوید از طریق اینترنت همراهش بود و هر روز با پدرش از طریق اینترنت صحبت می کند و او را بسیار دوست دارد.