شهروند- این روزها خبرهای فراوانی از انواع سوء رفتارها و آزار و اذیت جنسی و برکناری آدمهای مشهور و بزرگی همچون پاتریک براون و بسیاری دیگر شنیده می شود و بسیاری از کمپانی های بزرگ به دلیل این رفتارهای غیراخلاقی به دادگاه کشانده می شوند. ظاهرا این بار نوبت کمپانی بزرگ تئاتر Soulpepper است، کمپانی بزرگ و معروفی که سالانه تئاترهای بسیار بزرگی را بر روی صحنه می برد. چهار نفر از خانم های بازیگر این کمپانی تئاتر از مدیر هنری این کمپانی، Albert Schultz، به دلیل اذیت و آزار جنسی شکایت کرده اند.

اگرچه هنوز اتهامات وارد شده اثبات نشده است اما هیئت مدیره Canada Council for the Arts فعلا از افزایش بودجه ی این تئاتر به میزان ۳۷۵,۵۰۰ دلار صرف نظر کرده است و تنها بودجه ای مانند سال های قبل و به میزان ۱۸۴,۵۰۰ دلار به آنها ارائه خواهد کرد.

به گفته ی Canada Council for the Arts مهمترین مساله امنیت شغلی و آرامش کارکنان کمپانی های هنری است و باید از این مهم اطمینان حاصل گردد که این افراد در محل کارشان از هرگونه آزار و اذیت جنسی به دور هستند.

به گفته ی این شورا، کمپانی های هنری که محیط مناسبی را برای کارمندان خود فراهم نکنند بودجه ای از جانب این شورا دریافت نخواهند کرد و حمایت مالی آنها کاملا قطع خواهد شد.