شیمون پرز، رئیس جمهوری اسرائیل در نشست افتتاحیه کنست (پارلمان) اسرائیل خواهان تلاش برای صلح با فلسطینیان شد.

شماره ۱۲۱۸ ـ پنجشنبه  ۲۶ فوریه ۲۰۰۹


 

بی بی سی: شیمون پرز، رئیس جمهوری اسرائیل در نشست افتتاحیه کنست (پارلمان) اسرائیل خواهان تلاش برای صلح با فلسطینیان شد.

این اولین نشست کنست از زمان انتخابات پارلمانی دهم فوریه سال جاری است. در این انتخابات هیچ حزبی به پیروزی قاطع دست نیافت و حزب کادیما تنها با یک کرسی از حزب راستگرای لیکود پیش افتاد، اما آقای پرز از بنیامین نتانیاهو خواست تا اقدام به تشکیل کابینه کند.

نتانیاهو طی روزهای گذشته دیدارهایی با سران احزاب و گروه های اسرائیلی داشته است. او خواهان تشکیل یک دولت اتئلافی با حضور احزاب لیکود، کادیما و کارگر است، اما حزب کارگر به رهبری اهود باراک، وزیر دفاع، پیشنهاد برای پیوستن به دولت آتی را رد کرده و گفته است که حزب کارگر در موضع حزب مخالف قرار می گیرد.

رئیس جمهوری اسرائیل افزود: "رهبران عربی به من گفته اند که توافق صلح با فلسطینی ها به منزله یک توافق صلح منطقه ای خواهد بود."

رئیس جمهوری اسرائیل در جمع اعضای پارلمان اسرائیل گفت: "صلح، یک واقعیت جدید اقتصادی را برای ما و برای همسایگان ما به ارمغان خواهد آورد و به ما این امکان را خواهد داد تا شکاف های اجتماعی را بپوشانیم."

در پارلمان ۱۲۰ نفری اسرائیل، دوازده حزب حضور دارند. هیچ حزبی از اکثریت مطلق آرا برخوردار نیست اما راستگرایان در مجموع در موضع برتری قرار دارند.