دبیر همبستگی فدراسیون سراسری پناهندگان ایران در کانادا خبر از به هم زدن مراسم مهمانی نوروز که از سوی سفارت رژیم جمهوری اسلامی در تورنتو در هتل وستن پرینس …

 

شماره ۱۲۲۰ ـ پنجشنبه  ۱۲ مارچ  ۲۰۰۹


 

دبیر همبستگی فدراسیون سراسری پناهندگان ایران در کانادا خبر از به هم زدن مراسم مهمانی نوروز که از سوی سفارت رژیم جمهوری اسلامی در تورنتو در هتل وستن پرینس برگزار شده، داده است.

در این گزارش آمده که روز یکشنبه ٨ مارچ تعدادی از اعضا و هواداران حزب کمونیست کارگری توانستند به مح
ل مهمانی وارد شوند و قبل از شروع سخنرانی سفیر جمهوری اسلامی در این گردهمایی که حدود ۴۰۰ تن از ایرانیان تورنتو با دعوتنامه ی سفارت در آن حضور داشتند بود، اعتراض خود را اعلام کنند.


 

به گزارش یدی محمودی، فروغ ارغوان یکی از کادرهای حزب کمونیست کارگری ایران و زندانی سیاسی که  چندین سال از عمرش را در سیاه چالهای رژیم گذرانده نخستین کسی بود که ایستاد و گفت "امروز ۸ مارس روز جهانی زن است و من دو دقیقه وقت می‌خواهم تا درباره جنایات سی ساله رژیم جمهوری اسلامی در حق زنان صحبت کنم".  و در این هنگام گاردهای ویژه و پلیس در داخل سالن به دور او حلقه زدند و او را به طرف در ورودی هول دادند. به گزارش دبیر همبستگی، او نیز در این هنگام با صدای بلند شروع به افشاگری کرده و گفت، "من هم سال نو را دوست دارم، اما شما و رژیم شما که بیش از ٣٠ سال است شادی و سال نو را از اکثریت مردم ایران یعنی کارگران گرفته اید، شما با تحمیل فقر مطلق به کارگران، جنایتکارانی هستید که باید محاکمه و مجازات شوید،" پس از این سخنان پلیسها  او را کشاکشان به طرف در بردند، و بعد از او محمود احمدی، جلیل بهروزی، رحمان نجات و مجید سپاسی هر کدام به سهم خود شروع به افشاگری و شعار دادن علیه رژیم کردند. مجید سپاسی گفت، شما برادرم را اعدام کرده اید، اما رژیم شما حتی به مادرم امسال اجازه نداد به خاوران برود، مرگ بر رژیمتان، مرگ بر رژیم اسلامی. در این هنگام همراهان این افراد نیز در بیرون هتل شعارهای مرگ بر جمهوری اسلامی را با صدای رساتر سردادند.

در پایان این گزارش آمده است، ما فعالان حزب کمونیست کارگری در تورنتو و تعداد زیادی از سازمانهای سیاسی مخالف جهموری اسلامی پیام روشنی را به سفیر جمهوری اسلامی دادیم و گفتیم شما قاتلین مردم ایرانید، شما بانیان آپارتاید جنسی در ایرانید، شما مسئول فقر و فلاکت و تحمیل بی حقوقی به کارگران، زنان جوانان و اکثریت عظیم مردم هفتاد میلیونی ایرانید، ما با تلاشهایمان، و با انقلابی که در راه است همه شما جانیان را به پای میزهای محاکمه خواهیم کشاند، و باید به جرم ٣٠ سال جنایت علیه بشریت محاکمه شوید.