شهروند- شاید پیدا کردن نقطه ی اشتراک بین دو حزب محافظه کار و لیبرال و بویژه رهبران آنها کار چندان ساده ای نباشد و در این روزهای پر از التهاب نزدیک به انتخابات تقریبا ناممکن به نظر برسد . اما سخنان روز سه شنبه ی کاتلین وین، نخست وزیر فعلی انتاریو ، نشان داد که وین و فورد هردو در یک مورد توافق کامل دارند وآن هم مخالفت با NDP است.

کاتلین وین روز سه شنبه در کمپانی Burloak Technologies واقع در اوکویل انتاریو سخنرانی کرد و گفت که آندریا هوروت تصمیم دارد تا مالیات کسب و کارهای بزرگ را افزایش دهد که این  روند شکل گیری مشاغل را کند خواهد کرد و در کل به شرایط کسب و کار و بیزینس در انتاریو ضربه ی جدی وارد خواهد کرد در حالی که میزان بیکاری در انتاریو در طی ۲۰ سال گذشته به کمترین میزان خودش رسیده است. داگ فورد بارها ضمن آخرین مناظره ی جنجالی اش اعلام کرد که NDP دهها مرتبه از لیبرال بدتر است. آندریا هوروت بارها ضمن سخنانش گفته است که برای تأمین مالی پروژه های دولت NDP و کمک به قشر ضعیف و متوسط، میزان مالیات های بیزینس های بزرگ را افزایش خواهد داد.

کاتلین وین از رای دهندگان می خواهد که قبل از تصمیم گیری نهایی نگاه دقیقی به وعده های انتخاباتی تمام احزاب و روند عملکرد آنها در دوره های کاری شان داشته باشند و بویژه نگاه دقیق تری به دولت های قبلی ان. دی. پی بیاندازند.

کمپانی Burloak Technologies یکی از کمپانی هایی است که با کمک های مالی دولتی شکل گرفته است و خانم وین می گوید که تصمیم دارد مقدار دیگری وام در اختیار این کمپانی قرار دهد تا بتوانند کسب و کار خود را گسترش دهند.

کمک های مالی و وام های دولت لیبرال یکی از مواردی است که داگ فورد به شدت با آنها مخالف است و می گوید کمک های مالی دولت فدرال به نسبت تقسیم نشده است و بسیاری از کسب وکارها از آن بی بهره مانده اند.

آخرین نتایج آمار نشان می دهد که رقابت تنگاتنگی بین دو حزب محافظه کار و  NDP در جریان است ولی NDP میزان کمی از محافظه کارها عقب افتاده است و آندریا هوروت می گوید که برای کسب رأی مورد نیاز به کمک جوانان انتاریو نیازمند است.