در سالروز تولد و یادبود هر واقعه یا شخص، دوستدارن و علاقمندان نقطه نظراتی در باب موضوع یا شخص یاد شده می دهند و این بار نوبتی هم باشد  …


شماره ۱۲۲۰ ـ پنجشنبه  ۱۲ مارچ  ۲۰۰۹

در سالروز تولد و یادبود هر واقعه یا شخص، دوستدارن و علاقمندان نقطه نظراتی در باب موضوع یا شخص یاد شده می دهند و این بار نوبتی هم باشد نوبت تورنتو است. حال که ۱۷۵ سال از تولدش گذشته، می پردازیم به خصوصیاتش تا بدانیم دلایل علاقه مردم به این کلان شهر را.

تورنتو یکی از مهمترین قطب های کاناداست. در تورنتو  کتاب فروشی به وفور یافت می شود. آمار جرم و جنایت در این شهر نسبتا کم است. هر کس می تواند لباس تیم محبوبش را بپوشد. در تورنتو هر ملیت و قومی جشنواره خاص خود را دارند. آخر هفته های تابستان  چندین جشنواره در سراسر تورنتو برگزار می شود و مردم به راحتی در این جشنواره ها شرکت می کنند. گالری های هنری این شهر شهرت زیادی در دنیا دارد. تمامی بانک های بزرگ آمریکای شمالی در تورنتو شعبه دارند. برگزاری هالووین در تورنتو شهرت خاصی دارد. به دلیل وضعیت متغیر هوا، با اعتماد به گفته های اداره هواشناسی تردد در شهر با مناسب ترین پوشش در دمای شهر میسر است. جمعیت دان تاون در حال افزایش است.

زمین شیشه ای برج سی ان تاور محل جالبی برای قدم زدن است. تماشای اسکیت بازی کودکان در پارک ها سرگرم کننده است. در بخش منبع در کتابخانه ها می توان روزنامه ها را مجانی مطالعه کرد. رستوران های متفاوت به کرات دیده می شود. در سرمای سخت تورنتو می توان افرادی را پیدا کرد که با لباس کوتاه در میان برف ها قدم می زنند.

در تورنتو تمام شهروندان زباله های خود را تفکیک می کنند. در این شهر از موزه شکر گرفته تا موزه کفش وجود دارد. سیستم حمل و نقل شهری مساعدت زیادی به پیاده ها می کند. شهر ما شهر هاکی، بیس بال، بسکتبال و فوتبال است. سگ های آبی به راحتی در پارک ها برای خود خانه می سازند. هر شخص در تورنتو می تواند با ۹۰ سنت (تا پنج دلار) یک قهوه بخرد. در باغ وحش تورنتو ما به گوریل ها سر می زنیم.

 هر شهروند تورنتویی به راحتی می تواند با دوچرخه در شهر تردد کند. زمین های گلف تورنتو از کیفیت خوبی برخوردار است. انواع میوه ها و خوراکی های شهر تورنتو آب به دهان هر فرد با سلیقه ای می اندازد. ژان ژاکوب تورنتو را خانه نامید. هر شخص می تواند به راحتی از تورنتو خارج و به آن داخل شود. هر کسی می تواند بیاندیشد و دلبستگی های خود را به این منطقه پیدا کند. قطعا هر فردی برای علاقمندی به این شهر دلایل خاص خود را دارد ولی نکته اصلی این است که این شهر برای تمام ساکنانش جذاب و دوست داشتنی است.