شهروند- داگ فورد، نخست وزیر انتاریو، خلاف وعده اش در مبارزات انتخاباتی پروژه ی آزمایشی “درآمد پایه” را که در سال ۲۰۱۷ توسط دولت لیبرال تصویب و اجرایی شد، کنسل کرد. این پروژه ی آزمایشی  در شهرهای تاندربی، همیلتون، برانت فورد و لیندسی آغاز شد.

 

 

بر اساس این پروژه به ۴۰۰۰ شخص کم درآمد که زیر خط فقر قرار دارند درآمد پایه سالانه ای پرداخت می شد و این درآمد پایه به آنها  این امکان این را می داد که به نیازهای ضروری و اولیه شان پاسخ داده و زنگ تنفسی داشته باشند برای تصمیم گیری  درآمدشان در آینده.

قرار بود این پروژه ی سه ساله در صورت موفقیت به کل شهروندان کم درآمد انتاریو بسط داده شود. بر اساس این پروژه، سالانه ۱۶۸۹۸ دلار به یک نفر و ۲۴۰۲۷ دلار به یک خانواده ی دونفره پرداخت می شد.

یک عکاس اهل همیلتون به نام Jessie Golem تصمیم گرفته است تا تاثیرات قطع این برنامه را عکاسی کند.

 

 

او می گوید که خودش یکی از افرادی است که این درآمد پایه را دریافت می کرد و کنسل شدن آن تاثیر بسیار بدی بر زندگی اش گذاشته است. Jessie Golem می خواهد به این ۴ شهر سفر کرده و تا جایی که امکان دارد از کسانی که به دلیل قطع شدن این پروژه ضربه دیده اند عکس های خلاقانه بگیرد و از طریق این کار صدای این افراد باشد. این پروژه ی عکاسی “درآمد پایه انسانی” نام دارد. علاقمندان می توانند با مراجعه به وب سایت او در آدرس زیر https://www.jessiegolem.com/humans-of-basic-income عکس هایش را مشاهده نمایند.