رهبر جدید ان دی پی انتاریو، آندریا هوروات در یک کنفرانس مطبوعاتی روز سه شنبه گفت، طرح پیشنهادی "هماهنگی مالیات فروش" از سوی مک گینتی…


شماره ۱۲۲۲ ـ پنجشنبه  ۲۶ مارچ  ۲۰۰۹


 

رهبر جدید ان دی پی انتاریو، آندریا هوروات در یک کنفرانس مطبوعاتی روز سه شنبه گفت، طرح پیشنهادی "هماهنگی مالیات فروش" از سوی مک گینتی، در چنین شرایط اسفناک اقتصادی برای خانواده های کم درآمد یک پسرفت محسوب می شود.

او افزود: در خلال این بحران اقتصادی، انتاریویی ها به دنبال دولتی هستند که مشاغل آنها را حفظ کند. در عوض، ما نخست وزیری داریم که بیشتر مایل است طرح مالیاتی را اجرا کند که ما را مجبور به صرف هزینه ی بیشتر برای ضروریات ابتدایی زندگی مان می کند.

هوروات در کنفرانس مطبوعاتی در کوئینزپارک به یک پدر کیچینری به نام جان پال یاوانف با دو فرزند ۴ و ۲ ساله اش ملحق شد. او افزود: با در نظرگرفتن  HST(Harmonized Sales Tax) ، به خانواده هایی همچون یاوانف با ۸درصد مالیات روی کالاها، ضربه می خورد.

هوروات سبدی از کالا را نشان داد و افزایش هر قلم از آنها را برشمرد: یک دلار و ۷۶ سنت بیشتر برای پوشک بچه، یک دلار و ۴ سنت بیشتر برای کفش بچه گانه، ۷۲ سنت بیشتر برای ویتامین بچه.

او افزود: این ها اقلامی ست که خانواده ها هر هفته در سبد خریدشان منظور می کنند. هر دلار افزایش روی این اقلام، بار دیگری بر شانه های آنهاست، بویژه برای خانواده هایی که در این دوران سخت در حال دست و پنجه نرم کردن هستند.

هوروات در پایان گفت: دالتون مک گینتی ظرف شش سال گذشته مدام در سراشیبی سیر کرده بدون اینکه طرحی برای این توفان اقتصادی مهیا کرده باشد. حالا از پیشنهادی حرف میزند که به خانواده های انتاریویی بیشتر ضربه می زند.