دوشنبه شب ۳۱ آگوست ۲۰۰۹، مایکل برایانت، ۴۳ ساله، دادستان کل پیشین و نماینده اسبق پارلمان انتاریو که به تازگی از سیاست کناره گرفته بود  


شهروند ۱۲۴۵  پنجشنبه ۳ سپتامبر  ۲۰۰۹


 

دادستان کل پیشین و نماینده اسبق پارلمان انتاریو در جایگاه متهم


 

دوشنبه شب ۳۱ آگوست ۲۰۰۹، مایکل برایانت، ۴۳ ساله، دادستان کل پیشین و نماینده اسبق پارلمان انتاریو که به تازگی از سیاست کناره گرفته بود تا مدیریت یک بنیاد سرمایه گذاری برای تشویق شهرداری در امر بیزنس را برعهده گیرد، همراه همسرش سوزان آبراموویچ، دوازدهمین سالگرد ازدواجشان را جشن گرفته بود که کمی از ساعت ۹ شب گذشته در خیابان بلور غربی تقاطع بی با دوچرخه سواری شاخ به شاخ شد. صدمه ای وارد نشد ولی دوچرخه سوار از این مواجهه و برخورد عصبانی شد. مایکل برایانت

دارسی الن شپرد، ۳۳ ساله، نیز تازه از خانه ای برمی گشت که پلیس به او دستور داده بود به آنجا نرود. او ساعتی پیش در صندلی عقب ماشین پلیس نشسته بود. او هشت روز دستور پلیس را مبنی بر نرفتن به خانه ای که با دوست دخترش در آن زندگی می کرد، انجام داده بود ولی آن شب به آن جا رفته بود و با تماس اهالی خانه با پلیس، پلیس در محل حاضر شد و او را مجبور به رفتن کرد. یکی از اهالی خانه می گوید، ما به پلیس گفتیم اجازه بدهد در طبقه بالا بماند چون مشروب خورده است. ولی پلیس گفت، نه باید برود. دارسی با این حال روانه ی خیابان می شود و وقتی در تقاطع بلور و Bay با ماشین "ساب" برایانت برخورد می کند، با عصبانیت کوله پشتی خود را روی صندوق عقب او می کوبد، برایانت نیز در جواب پا را روی گاز گذاشته و به راهش ادامه می دهد، ولی دارسی او را پیاده تعقیب میکند و به دستگیره ی ماشین می چسبد، برایانت همچنان به راهش ادامه می دهد. شاهدان عینی می گویند از زیر کفش های دارسی جرقه های برخورد کفش با کف خیابان دیده میشد، تا اینکه نرسیده به خیابان Avenue  به دلیل بنایی در خیابان و وجود لوله هایی در خیابان اتوموبیل برایانت به سمت راست پیاده رو کشیده می شود و دارسی در برخورد با درخت و جعبه های پست و روزنامه مجروح می شود. یکی دیگر از شاهدان به تورنتواستار گفته است، مثل فیلم های گانگستری بود. او به ماشین چسبیده بود و همراه آن کشیده میشد، ولی برای من واضح بود که این کاری مرگبار خواهد بود.

پس از کنده شدن دارسی از ماشین، برایانت مسافتی کوتاه به جلو میرود و به داخل اونیو رود می پیچد و در محوطه هتل هایت نگه می دارد و به پلیس ۹۱۱ زنگ می زند.


دارسی الن شپرد

شاهدان می گویند خون از بینی و دهان دارسی می آمد که به بیمارستان منتقل شد و در بیمارستان درگذشت. دارسی زندگی بسیار سختی را پشت سر گذاشته بود. او یکی از هشت فرزند یک زن متیس در آلبرتا بود که به دلیل الکلی بودن مادر، از پنج سالگی به پرورشگاه فرستاده شد. او دو فرزند از زنی در آلبرتا دارد و دو فرزند نیز در تورنتو. مدتی را به دلیل دزدی در زندان گذرانده و به خاطر روح متلاطمش، دچار اعتیاد به الکل و مواد دیگری بوده است. شغل او نامه رسانی در دان تاون بود.

همسر برایانت که در صندلی کناری او نشسته بود دچار شوک شده و با آنکه خود وکیل است، هنوز حرفی نزده است. آنها دو فرزند کوچک دارند.

برایانت شب را در بازداشت به سر برد و ۱۹ اکتبر باید در دادگاه حاضر شود. اتهام او "غفلت جنایی منجر به فوت" است.

در تازه ترین خبر، مایکل برایانت از مدیریت بنیاد سرمایه گذاری استعفا داده است و خود را بیگناه خوانده است.

دیوید میلر نیز ضمن پذیرش استعفای برایانت، با خانواده ی قربانی دارسی شپرد و خانواده برایانت در این دوران سخت اظهار همدردی کرده است.