با گذشت ۲۰ روز از بازداشت نوید خانجانی، پیگیری خانواده وی به مراجع قضایی و زندان اوین تاکنون بی‌نتیجه بوده و حتی مسئولان دفتر صادق لاریجانی

 

شهروند ۱۲۷۴ – پنجشنبه ۲۵ مارچ۲۰۱۰


 

با گذشت ۲۰ روز از بازداشت نوید خانجانی، پیگیری خانواده وی به مراجع قضایی و زندان اوین تاکنون بی‌نتیجه بوده و حتی مسئولان دفتر صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه نامه خانواده این فعال دانشجویی را نپذیرفتند.

مسئولان دفتر لاریجانی در پاسخ به خانواده این عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر اظهار داشتند بهاییان «هیچ‌گونه حق دادخواهی» ندارند.

این درحالی است که این فعال مدنی در سلول‌های انفرادی متعلق به سپاه در زندان اوین و تحت فشار و بازجویی شدید قرار دارد. این امر موجب نگرانی خانواده و بستگان وی شده است.

خانواده نوید خانجانی در آغاز سال نو خواستار «آزادی وی و تمامی انسان‌های بی‌گناهی که تنها برای احیای حقوق اولیه خویش و دیگر افراد تلاش کرده‌اند» شدند.

نوید خانجانی، عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر و از اعضای موسس جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی است. وی به دلیل اعتقاد به آیین بهایی از تحصیل در دانشگاه محروم شده و در سال‌های اخیر فعالیت‌های چشمگیری را در زمینه حق تحصیل انجام داده است.