باز هم کانادا اول شد. آن هم چه اول شدنی!

برای دومین سال پیاپی شرکت بین المللی فیوچر برند (Future Brand) اعلام کرده که کانادا قوی ترین نام «برند» (Brand) در جهان را دارد. یعنی نامش از هر کشور دیگری در جهان نیک تر است… البته بین گردشگرانی که معمولا دست شان به دهن شان می رسد.

به گزارش تورنتو استار این خبر در ۳۲امین بازار سالیانه مسافرت جهان که در لندن انگلستان برگزار می شد اعلام شد.

فیوچر برند همه ساله شاخصی به نام «نام کشورها» را منتشر می کند که جامع ترین مطالعه ی جهانی در مورد نظر مسافرین سراسر دنیا راجع به کشورهای مختلف است. این رده بندی ها بر اساس نظرسنجی بین المللی مسافرین تفریحی و تجاری انجام می شود.

در تهیه شاخص سال گذشته ۱۱۰ کشور از طریق مصاحبه اینترنتی با ۳۴۰۰ نفر مورد بررسی قرار گرفتند و کانادا برای دومین سال پیاپی در صدر قرار گرفت.

پس از این کشور، سوئیس، نیوزلند، ژاپن، استرالیا، آمریکا، سوئد، فنلاند، فرانسه و ایتالیا ۱۰ جایگاه اول را پر می کنند.

استرالیا که سال گذشته دوم بود سه رتبه سقوط کرد تا پنجم شود و آمریکا نیز با دو رتبه سقوط ششم شد. بریتانیا علیرغم ازدواج ولیعهد در امسال و بازی های المپیک در سال آینده از جایگاه ۹ام به ۱۳ام سقوط کرد.

فیوچر برند می گوید مهم ترین شاخص هایی که رده بندی را تعیین می کنند کیفیت هایی هستند که مردم هنگام خواندن نام کشور یا دیدن تصاویر آن به ذهن می آورند.

صنعت گردشگری در سال گذشته با توجه به بحران اقتصادی سال سختی را پشت سر گذاشته است و مقامات دولتی امیدوارند با این حساب وضعیت گردشگری کشور بهبود یابد.

ماکسیم برنیه، مسئول شرکت های کوچک و گردشگری در کابینه ی دولت محافظه کار، رتبه اول کانادا را «گواه جذابیت جهانی کشور ما» دانست و گفت دولتش برای ارتقای گردشگری تلاش می کند. بعضی منفقدین

می گویند تصویر صلح  آمیز، مترقی و مثبت کانادا در جهان تاحدود زیادی ساختگی است و ربطی به واقعیت ندارد. این منتقدان به سابقه حضور گسترده کانادا در جنگ های مختلف در سراسر جهان و سابقه طولانی آن در تبعیض های مختلف درون کشور اشاره می کنند..