مخالفت شدید اهالی با قطع تسهیلات کمپ شبانه‌روزی در ۱۰ پارک استانی

شهروند آرش عزیزی: دولت لیبرال  دالتون مک‌گینتی انگار خیلی علاقه‌ای به افزایش محبوبیت خود در شمال استان ندارد. باز هم یکی از حرکت های او به خشم بسیار اهالی انجامیده است.

دولت لیبرال در آخرین سری از قطع بودجه‌های خود اعلام کرد ۱۰ پارک واقع در شمال شرق استان دیگر تسهیلات کمپ شبانه‌روزی را نخواهند داشت.

ژیل بیسان، نماینده‌ی شمالی ان دی پی، گفت: «باز هم حمله‌ای دیگر به شمال انتاریو. چرا یک بار هم که شده سراغ کس دیگری نمی‌روند.»

ال اسپیسک، شهردار کاپوسکاسینگ، که رئیس «فدراسیون شهرهای شمال انتاریو» (شامل ۱۱۴ شهرداری) است گفت کل سیاستمداران شمال از این تصمیم بسیار خشمگین هستند. اسپیسک گفت علت این خشم بخصوص این است که باز هم کوئینز پارک تصمیمی را بدون مشورت با اهالی که هزاران کیلومتر دورتر زندگی می‌کنند گرفته است.

مایکل گراول، وزیر منابع طبیعی، می‌گوید همچنان ۳۷ پارک دیگر در شمال هستند که تسهیلات کمپ شبانه‌روزی خواهند داشت.

انتاریو جمعا ۳۳۴ پارک استانی دارد که سالی ۹/۵ میلیون بازدیدکننده را جذب می‌کنند.

گراول گفت این تصمیم «سخت» باعث ۶ میلیون دلار صرفه‌جویی می‌شود. او گفت روزانه کردن پارک‌ها به علت قیمت سنگین بهبود آن‌ها و شمار پایین بازدیدها بوده است.

اسپیسک اما گفت تصمیم گراول با عقل جور در نمی‌آید چرا که شمار بازدیدها از پارک استانی رنه برونل، در نزدیکی کاپوسکاپینگ، در سه سال گذشته هر سال افزایش داشته است و امسال به رقم ۱۵ هزار نفر رسیده است.

این تصمیم پس از این می‌آید که تازه همین چند ماه پیش بود که دولت اعلام کرد قطار «انتاریو نورت‌لند» که ۱۱۰ سال بود تورنتو را به کوچرین متصل می‌کرد قطع می‌کند.

اسپیسک به همراه گروه دیگری از شهرداران شمال روز ۱۸ اکتبر به کوئینز پارک می‌روند تا با وزیر دیدار کنند و بکوشند نظرش را تغییر دهند.