شهروند ـ ماشین اعدام در ایران از کار نمی افتد. در هفته ی گذشته جمعی در مقابل پلازای ایرانیان در یک گردهمایی نسبت به احکام اعدام اعدام زانیار و لقمان مرادی اعتراض کردند. این دو جوان زیر ۲۵ سال دارند.

بعد از آن خبر از صدور احکام اعدام پنج هموطن عرب ما منتشر شد و بیم از اعدام قریب الوقوع این افراد کارزار نه به اعدام در ایران را فعال تر از پیش کرد. طومارهای اعتراضی از هر سو در شبکه های اجتماعی منتشر شد و همچنین فراخوان به تظاهرات در شهرهای مختلف جهان از سوی گروه های مختلف صادر شد.

تظاهرات در میدان مل لستمن

به منظور پشتیبانی از کارزار “نه به اعدام در ایران” و در پی‌ دعوت شبکه همبستگی‌ برای حقوق بشر در ایران برای اعتراض به احکام اعدام برای دو هموطن کرد زانیار مرادی و لقمان مرادی و پنج هموطن عرب جابر البوشوکه، مختار البوشوکه، هادی راشدی، هاشم شعبانی نژاد و محمد علی‌ عموری، در اقدامی هماهنگ تظاهراتی در روزهای شنبه و یکشنبه ۱۹ و ۲۰ ژانویه در دوازده شهر در کانادا، آمریکا و اروپا برگزار گردید.

در تورنتو نیز روز شنبه ۱۹ ژانویه به ابتکار اتحاد برای پیشبرد سکولار دموکراسی – تورنتو تعدادی از ایرانیان در میدان مل لستمن گرد هم آمدند و اعتراض خود را نسبت به رفتار غیر انسانی‌ رژیم جمهوری اسلامی ایران ابراز داشتند.