در سنین مختلف با بیماریهای گوناگون روبرو می شویم. یکی از مهمترین دلایلی که بیمه بر آن استوار شده حفاظت افراد در زمان ناتوانی است.


شهروند ۱۲۴۷  پنجشنبه ۱۷ سپتامبر ۲۰۰۹


 

در سنین مختلف با بیماریهای گوناگون روبرو می شویم. یکی از مهمترین دلایلی که بیمه بر آن استوار شده حفاظت افراد در زمان ناتوانی است. شاید بهتر است بگوییم در لحظه نیاز. بنابر این ناگزیریم توجه شما را به رویدادهای ناگوار در جسمتان جلب کنیم که واقعاً از آنها نمی توانیم بی اطلاع بمانیم. نمی توانیم گمان کنیم که اگر امروز همه چیز بر وفق مراد است فردا نیز چون امروز است.

از بیماری کلیه چه می دانید؟ آیا می دانید این بیماری در تمام سنین می تواند بروز کند؟

شما هنگامی که به سردرد، گلودرد، سرماخوردگی و آنفولانزا مبتلا می شوید می دانید که بیمار شده اید، اما آیا می دانید که مبتلا به بیماری مزمن کلیه هستید یا خیر؟ متاسفانه بیماری کلیه، بیماری خاموش نامیده می شود چرا که معمولا بی سر و صدا پیشرفت می کند و پیش از ایجاد هرگونه شکایت موجب تخریب قسمت عمده ای از فعالیت و عملکرد کلیه می گردد.

افرادی که مبتلا به بیماری قند، دیابت، پرفشاری خون و بیماری عروقی هستند و یا وابستگان نزدیک آنان مبتلا به بیماریهای کلیه هستند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به امراض کلیوی می باشند. همینطور استفاده طولانی مدت از داروهای مسکن می تواند روی کلیه ها اثر مخرب داشته باشد.

براساس استانداردهای جهانی حدود ۵۰۰ میلیون نفر در دنیا در معرض بیماری های کلیوی قرار دارند به عبارت دیگر تقریباً از هر ۱۰ نفر ۱ نفر به نارسایی کلیه مبتلاست.

هر چند که کلیه از نظر ابعاد به اندازه مشت بسته فرد است، اما اکثر اعضا بدن برای عملکرد مطلوب وابسته به کلیه ها هستند. برای مثال کلیه ها آب بدن را تنظیم می کنند، مواد زائد را برداشت می کنند و هورمون می سازند که همین هورمون ها در جریان خون گردش کرده و بعضی از عملکردهای بدن مانند فشار خون، ساخت گلبولهای قرمز و برداشت کلسیم از روده ها را تنظیم می کنند.

عدم تشخیص و درمان بیماری مزمن کلیه می تواند به ایجاد مشکلات بسیار جدی مانند نارسایی کلیه منجر شود که گاه در این حالت فرد به دیالیز نیاز پیدا می کند. دیالیز در بیماران کلیوی، رنجی است که نمی توان حد و مرزی را برای آن متصور شد.

اما نکته ای که ما بر آن تکیه داریم شعار روز جهانی انجمن کلیه است. بیماری کلیه شایع، خطرناک، اما قابل درمان.

این بیماری نیز مانند بسیاری از امراض در صورت تشخیص به موقع به سرعت معالجه می شود. بنابر این توصیه شرکت بیمه در وهله اول توجه کافی به خودتان است. به عبارتی دیگر از خود غافل نمانید و همزمان توجه داشته باشید در صورت ابتلا به این بیماری، شما نیاز به درمان دارید و درمان مستلزم هزینه و صرف وقت کافی است که با توجه به عدم توانایی فرد در انجام مشغله های کاری، بهتر است پشتوانه ای صحیح داشته باشید که در زمانهایی این چنینی بتوانید به آن تکیه کنید.

بیمه می تواند امنیت خاطر شما را در مواقع خطیر زندگی تضمین نماید. همانگونه که به شما توصیه می کنیم از آزمایشات سالانه خود غافل نشوید می گوییم که از گرفتن بیمه در زمان مناسب نیز غافل نگردید. چرا امروز از کلیه نوشتیم؟ پاسخ آزمایشات یکی از مراجعه کنندگان برای دریافت بیمه از شرکت ما، نارسایی کلیه بود. بسیار تاسف آور بود که این خانم جوان به دلیل بیماری نمی توانست بیمه دلخواهش را کسب کند. واقعاً آیا بهتر نیست امروز اول به خودمان، به آینده ی آنچه داریم اعم از فرزند و یا اموال دیگر درست بیاندیشیم؟ آیا به راستی پشتوانه ای محکمتر از بیمه برای حفاظت از خود، سرمایه تان و آنها که دوستشان دارید سراغ دارید؟

امروز با ما تماس بگیرید شاید فردا…


 

* محمد رحیمیان کارشناس بیمه و سرمایه گذاری

عضو رسمی مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا

moe@insufin.com