Harper

شهروند علی شریفیان: مدتی‌ است در محافل سیاسی و رسانه ها شایعه ای بر سر زبانها افتاده که استفن هارپر، نخست وزیر و رهبر حزب محافظه کاران به خاطر آبروریزی ها و چالش‌های زیادی که  با آن روبرو بوده و به حزب محافظه کار صدمات غیر قابل جبرانی وارد کرده و می‌کند، تا پیش از انتخاب ۲۰۱۵ فدرال از مقام خود کنار گیری خواهد کرد.  اما هارپر در مصاحبه ای به مناسبت پایان سال ۲۰۱۳ با شبکه تلویزیونی TVA کبک با سخنان خود سعی کرد این شایعه را به کلی‌ تکذیب و از اذهان دور کند.

هارپر در این مصاحبه با تاکید گفت که او محافظه کاران را در انتخابات فدرال ۲۰۱۵ که در پاییز آن سال برگزار خواهد شد، رهبری خواهد کرد. هارپر در قسمتی‌ از این مصاحبه با طنز ویژه خودش گفت: «یک روز صبح روزنامه‌ها را ورق می زنم می بینم نوشته اند هارپر می‌‌خواهد استعفا بدهد، روز دیگر می‌نویسند من قصد دارم به فوریت و بی‌ مقدمه اعلام انتخابات کنم.»

هارپر در نهایت خاطر نشان کرد من همچنان مشغولیت و تمرکز اصلی ام اقتصاد کشور است، در این زمینه هارپر یاد آور شد و اظهار امیدواری کرد که تا پایان ۲۰۱۵ کسری بودجه کشور به طور کامل رفع بشود. محافظه کاران مدتهاست در تبلیغاتشان بر روی دست آوردهای دولت شان در زمینه ایجاد اشتغال و موفقیت های اقتصادی تاکیدهای آشکاری کرده و می کنند.