طی نامه ای سرگشاده، دکتر شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل، از کاندیداتوری لیلی پورزند برای انتخابات درون حزبی لیبرال ویلودیل حمایت خود را اعلام کرد. او در این نامه اظهار داشت، من شک ندارم که اگر لیلی انتخاب شود، او ادامه دهنده راه رهبران بزرگ کانادا، نظیر نخست وزیر سابق، پیر الیت ترودو و برنده جایزه صلح نوبل لستر پیرسون خواهد بود.

در این نامه آمده است:

از شنیدن خبر کاندیداتوری لیلی پورزند برای انتخابات درون حزبی لیبرال از منطقه ویلودیل، بسیار خوشحال شدم. من لیلی را بیش از ۳۰ سال است که می شناسم. اینجانب از کاندیداتوری لیلی در این انتخابات کاملا حمایت می کنم و قویا باور دارم که او نماینده برجسته ای برای پارلمان کانادا خواهد بود. من شک ندارم که اگر لیلی انتخاب شود، او ادامه دهنده راه رهبران بزرگ کانادا، نظیر نخست وزیر سابق، پیر الیت ترودو و برنده جایزه صلح نوبل لستر پیرسون خواهد بود.

لیلی پورزند در کنار شیرین عبادی

لیلی پورزند در کنار شیرین عبادی

لیلی در دوران دانشجویی اش، یکی از اعضای جوان و با ارزش تیم من در تهران بود. او فردی خردمند، شجاع و پرشور در زمینه های توانمندسازی زنان و حقوق بشر است. می دانم که در کانادا نیز او نیز مانند بسیاری از مهاجران، سخت کار کرد و درس خواند تا جایگاه خود را در جامعه بر مبنای علایق و توانایی هایش پیدا کند. به عقیده من، افرادی مانند لیلی هستند که باعث شده اند کانادا جایگاه استثنایی در سراسر دنیا داشته باشد. من اطمینان دارم که او در مقام نماینده مجلس، بسیار خواهد درخشید و مسبب آن خواهد شد که کانادا در عرصه بین المللی مورد توجه قرار گیرد.

من همه ساکنان منطقه ویلودیل و اعضای حزب لیبرال کانادا را دعوت می کنم که از کاندیداتوری لیلی قویاً حمایت کنند. من اطمینان دارم که لیلی در جایگاه نماینده مجلس، الگویی الهام بخش برای نسل ما و نسل های آینده خواهد بود.

شیرین عبادی

برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۰۳