شهروند ـ علی شریفیان لینتون کرازبی یک مشاور و استراتژیست انتخاباتی استرالیایی است. بنا به گزارش خبرگزاری کانادا محافظه کاران که در روند مبارزات انتخاباتی جاری دچار مشکلات زیادی شده اند از این استراتژیست انتخاباتی کمک گرفته اند. لینتون کرازبی کارنامه موفق مفصلی دارد از جمله گفته می شود در ازای نیم میلیون پاوند دستمزد به دیوید کامرون کمک کرده تا در انتخابات اخیر بریتانیا به یک دولت اکثریت دست یابد و این در حالی بود که ناظران پیروزی حزب کارگر را حتمی می دانستند.

کرازبی همچنین به جان هوارد در استرالیا کمک کرده تا در انتخابات سال های ۹۶ ، ۹۸ ، ۲۰۰۱ به پیروزی برسد. وی همچنین مشاور ارشد شهردار لندن لوریس جانسون در جریان پیروزی او در انتخابات ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ بوده است.Lynton-Crosby

کوری تنی چک، سخنگوی مبارزات انتخاباتی محافظه کاران تنها تائید کرده که از کرازبی کمک هایی گرفته شده، اما توضیحات دیگری نداده است. یک منبع موثق به خبرگزاری کانادا گفته است که هارپر در تابستان گذشته با لینتون کرازبی ملاقات و مذاکراتی داشته است. آنهایی که شیوه کار این استراتژیست را بررسی کرده اند می گویند که کرازبی با انتخاب و انتشار شعارهایی که پیام های غیر مستقیم دارد، به موفقیت مشتری خود کمک می کند.