خبرگزاری هرانا ـ تعداد ۱۵ تا ۲۵ شهروند بازداشت شده در اعتراضات روز سه شنبه تبریز و ارومیه آزاد شدند با این حال دست‌کم ۷ شهروند دیگر هنوز در بازداشت به سرمی‌برند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه شنبه در اعتراضات شهروندان ترک (آذری) به مطلبی با محتوای توهین نژادی در روزنامه طرح نو در شهر تبریز و ارومیه، تعداد زیادی از شهروندان بازداشت شدند که از این میان ۱۵ تا ۲۵ شهروند بازداشت شده با قید ضمانت و بعضا تعهد آزاد شدند و همچنان دست‌کم ۷ تن هنوز در بازداشت به‌سر می‌برند.

azerbayejan-f

هفت شهروند از جمله «رضا سلیمان زاده و مجید حق وردی» که در بازداشت اداره اطلاعات تبریز به سر می بردند، روز جاری به زندان تبریز منتقل شده اند. این بازداشت شدگان فردا در شعبه یک بازپرسی دادسرای انقلاب این شهر تفهیم اتهام خواهند شد.

اویان نیوز نیز از بازداشت چند ساعته «رقیه علیزاده» در تبریز خبر داده بود.

azerbayejan

این رسانه پوشش دهنده اخبار آذربایجان گزارش داد در ارومیه نیز در میان بازداشت شدگان «هوشنگ نقی‌زاده، علی عزیزی و اولدوز قاسمی» قرار داشتند. الدوز قاسمی پس از چندساعت و آقای عزیزی صبح چهارشنبه آزاد شدند. هوشنگ نقی زاده نیز در ارومیه با تودیع وثیقه ۲۰ میلیون تومانی روز چهارشنبه آزاد شد.