شهروند- جسد مهدی امین یکی از فعالان سیاسی مخالف جمهوری اسلامی در تورنتو دیروز چهارشنبه -۲۱ اکتبر۲۰۲۰) در منزل مسکونی اش توسط پلیس کشف شد.

مهدی امین، از کوشندگان مخالف جمهوری اسلامی، در شهر مارکام تورنتو در منزل خود با چاقو به قتل رسیده بود.

پلیس به دنبال خودروی هوندایی مشکی شاسی بلند است که معتقد است متعلق به قاتل است. پلیس یورک از مردم خواسته که چانچه در مورد این قتل هرگونه اطلاعی دارند ، به اطلاع پلیس برسانند.

هنوز از علت قتل و نیز قاتل اطلاعی در دست نیست و پلیس در حال تحقیق در مورد آن است.

این خبر برای جامعه ی ایرانی/کانادایی و بخصوص فعالان سیاسی شهر تورنتو شوک برانگیز است چرا که یکی از اعضای خستگی ناپذیر و موثر خود را در مبارزه با نظام متحجر جمهوری اسلامی از دست داده اند.

به گفته ی همراهان و یارانِ آقای امین، او انسانی بسیار مهربان، با گذشت، مودب و اهل مدارا بود، اما از سوی دیگر سرسخت و سازش ناپذیرعلیه جمهوری اسلامی در هر حرکت و تظاهرات و نشستی در صف اول بود.

حامد اسماعیلیون، همسر پریسا اقبالیان و پدر ریرا، از جانباختگان سقوط هواپیما توسط موشک های سپاه پاسداران، و سخنگوی خانواده‌های جان‌باختگان پرواز#PS752:  با انتشار خبر قتل مهدی امین در تورنتو، در صفحه فیس بوک خود نوشته است:

“آقای مهدی امین که از فعالین سیاسی مقیم تورنتوست متاسفانه در محل سکونتش به قتل رسیده است. پلیس هنوز هیچ نظری ندارد و مشغول تحقیقات است. بنا نداشتم تهدیدات به مرگ را علنی کنم ولی اگر رد پای یک حکومت خارجی در این قتل پیدا بشود به نظر می‌رسد فرنگی‌کاران جمهوری اسلامی دوباره به ماموریت می روند.

این را می‌نویسم چون خیلی‌ها نگران بودند. من از مواجهه‌ با قاتلین جمهوری اسلامی واهمه ندارم و نگرانی هم در کار نیست، گزارشی هم درباره‌ی این قتل از سوی پلیس منتشر نشده است ولی به توصیه ‌ی وکیلم در چند هفته‌ی اخیر با پلیس تورنتو و فدرال در تماس هستم و قرار است تحقیقات جامعی در مورد تمام پیغام‌های نفرت‌انگیز، اتومبیل‌های مشکوک، تماس‌های عجیب و تهدیدات به مرگ انجام شود.

#دادخواهی

#ps752justice