داروهای تجویزی ممکن است در سایر کشورها غیرقانونی باشد

بیش از ۱۷۰۰ کانادایی در خارج از کشور در زندان هستند که بیش از یک سوم از آنها به دلیل قانون شکنی مربوط به دارو است. حمل هرگونه دارو حتا داروی تجویزی به خارج مرزها می تواند منجر به مشکلات شود. بیشتر ما می دانیم که داروهای مفرح و وجدآور مثل ماری جوآنا و کوکایین تقریبن  همه جا غیرقانونی هستند. در برخی کشورها، داروهای تجویزی و مواد پزشکی که در کانادا در دسترس و قانونی هستند ممکن است در سایر کشورها غیر قانونی باشند.

داشتن مجوز تولید یا داشتن ماری جوآنا تحت marihuana medical access regulations  به شما اجازه حمل ماری جوانا به داخل یا خارج از کانادا را نمی دهد.

اگر تحت Canada’s Marihuana Medical Access Regulations  مجوز داشتن یا تولید ماری جوآنا را برای اهداف پزشکی را در کانادا داشته باشید به این معنی نیست که اجازه وارد کردن یا خارج کردن ماری جوآنا را دارید. همچنین شما اجازه وارد کردن یا صادر کردن دانه های ماری جوآنا یا ماری جوآنای خشک را ندارید.

برا ی  کسب اطلاعات بیشتر، صفحه Health Canada’s medical use of marihuana را بخوانید.

 travel-drug

مجازات شدید برای استفاده یا قاچاق غیرقانونی دارو

در زمان سفر به خارج کشور، تحت قوانین کشوری که بازدید می کنید، هستید. در صورت دستگیر شدن با داروهای غیرقانونی، نمی توانید خارجی بودن و مطلع نبودن از قوانین محلی را بهانه کنید و شهروند کانادا بودن شما هیچ ایمنی و امتیازی در سایر کشورها محسوب نمی شود.

بیشتر کشورها، شامل ایالات متحده آمریکا دارای یک سیاست ـ  بدون هیچ تخفیف ـ در مورد داروها و مواد غیرقانونی هستند که به این معنی است که مجازات بسیار شدیدی برای دارندگان حتا مقدار کمی دارو و مواد غیر قانونی اعمال می شود.

مثال هایی برای مجازات در همه دنیا برای داروها و مواد جدی شامل موارد زیر هستند:

*در تانزانیا : ۲۰ سال زندانی و جریمه

*در ونزوئلا : ۳۰ سال زندانی

*در آرژانتین، اندونزی، ایران، مالزی، سنگاپور و تایلند: مجازات مرگ برای جرایم مربوط به مواد مخدر

 

چگونه با داروهای تجویزی به طور ایمن سفر کنیم

قوانین مربوط به داروهای تجویزی در سرتاسر دنیا متفاوت است. برای کسب اطلاعات جزیی تر لطفن وب سایت Prescription medication  را ببینید.

 

هشدار

بازدیدکنندگان کانادایی ایالات متحده آمریکا باید آگاه باشند که ورود داروهای شخصی شان باید تحت قوانین و ضوابط داروهای ایالات متحده آمریکا باشد. در مجموع، ورود شخصی ۹۰ روزه (سه ماهه) مواد دارویی مجوز دارد، اما تنها در صورتی که آن دارو در ایالات متحده وجود نداشته باشد.

توصیه  و پیشنهاد می شود به اختیار کردن بیمه های مسافرتی و همچنین تکمیلی.

حتمن قبل از مراجعه به بیمارستان و یا دکتر و مراکز درمانی سرپایی با شماره تلفنی که در بیمه نامه و یا کارت بیمه نامه مسافرتی جهت مواقع اضطراری آمده است تماس گرفته شود. بیمه های مسافرتی، با هدف دستیابی به آرامش روانی مسافر در طول سفر تبیین شده، بنابراین عاقلانه این است که با اخذ بیمه از پرداخت هزینه های سنگین در وضعیت های اضطرابی جلوگیری کنیم.

ترجمه و منابع: www.travel.gc.ca    و    www.cover4u.ca

 

از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آوریم که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل مطرح کنید.

news@insufin.com

شماره تماس شرکت ۹۰۵۳۷۰۰۰۱۱ جوابگوی سوالات شما عزیزان می باشد. از شما علاقمندان رادیو و تلویزیون دعوت می شود بیننده برنامه ما در سراسر دنیا از کانال تصویر ایران دوشنبه ها ساعت ۶:۳۰ عصر به وقت تورنتو باشید.

از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ و رسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید

cover4u.ca

insufin.com

sherkatbimeh.com

youtube.com/sherkatbimeh

facebook.com/Insufin