شهروند- جان توری، شهردار تورنتو روز دوشنبه به عنوان بخشی از کمپین تبلیغاتی خود برای ایجاد عوارض جاده ای، از ایستگاه متروی دانشگاه یورک که تقریبا کامل شده است، دیدن کرد. او در حالی که لباس ایمنی به تن داشت در طی خطوط آهن زیرزمین راه رفت و از کارگران در حال کار دیدن کردن و با آنها صحبت کرد، سپس بر روی زمین و در ضمن سخنش با خبرنگاران از تصمیمش مبنی بر ایجاد عوارض بر روی اتوبان های Gardiner  و Don Valley Parkway خبر داد.

mayor-john-tory

او عقیده دارد که سیستم عوارض جاده ای بهترین راه برای ذخیره کردن پول برای راه سازی و کم کردن ترافیک در تورنتو است. این طرح عوارض جدید که مبلغ ۲ دلار برای هر ماشین در اتوبان های ذکر شده است، سالانه ۲۰۰ میلیون دلار برای شهرداری درآمد ایجاد می کند که می توان در بخش ساخت جاده ها و بهبود زیرساخت از آن استفاده کرد.

۸۵ درصد ایستگاه متروی دانشگاه یورک که بخشی از گستره ی خط متروی تورنتو- یورک اسپاداینا می باشد، تکمیل شده است و از دسامبر سال ۲۰۱۷ راه اندازی خواهد شد. این ایستگاه مترو اولین ایستگاهی است که بعد از ۱۴ سال در تورنتو بازگشایی می شود و جان توری معتقد است که این روند در مقایسه با روند رو به رشد جمعیت بسیار آهسته است و این ترافیک شدید به همین دلیل ایجاد شده است. او می گوید که جمعیت ما در حال رشد است و باید سیستم حمل و نقل ما به همراه آن رشد کند تا بتوان در بهبود این سیستم و کم کردن ترافیک گام برداشت.