شهروند- بامداد روز سه شنبه تاریخ ۲۳ ژانویه ۲۰۱۸ زلزله ی شدیدی با قدرت ۷.۹ ریشتر بخش هایی از جنوب شرقی آلاسکا را لرزاند. این زلزله بسیار شدید که در عمق ۲۵ کیلومتری زمین بود زنگ خطر را در مناطق زلزله زده روشن کرد و مردم مجبور شدند که از خانه هاشان بیرون بیایند. در پی این زلزله و در شهرهای کناره اقیانوس از جمله برخی از شهرهای استان بریتیش کلمبیا هشدار سونامی صادر شد و زنگ خطر سونامی به صدا درآمد.

مسئولان در شهرهای کناره اقیانوس می گویند که این اقدامات با موفقیت و با کمترین میزان هرج و مرج انجام شد و به این دلیل از مردم شهرهایی مانند کویین شارلوت سیتی، توفینو و اوکلوئلت تشکر می کنند. هشدار سونامی از مردم خواست که به مناطق بلندتر رفته و از نواحی کنار آب و ساحل ها دور شوند و در مراکزی که بیشترین فاصله از سطح اقیانوس را دارد پناه بگیرند. این زلزله دو پس لرزه به همراه داشت و خوشبختانه در حوالی ظهر هشدار سونامی کنسل شد.

این زلزله منطقه ای به وسعت  ۲۸۰ کیلومتر در آلاسکا را لرزاند، اما خوشبختانه خسارت چندانی به همراه نداشته است. گفته می شود که این منطقه به لحاظ زمین شناسی همیشه دچار زلزله های شدید می شود ولی همیشه آمادگی لازم برای کمک و مقابله با خطرات احتمالی بعد از آن در جریان است.