در کانادا روز مادر در دومین یکشنبه ی ماه مه جشن گرفته می‌شود (البته این روز جزو تعطیلی های رسمی نیست) به این صورت که افراد به مادرشان یا مادربزرگشان یا زنان ویژه در خانواده هدیه می‌دهند و جشن کوچکی برگزار می‌کنند. در دیگر ملت‌های غربی مانند آمریکا، انگلستان و استرالیا جشن روز مادر بسیار کوچکتر است؛ مردم کانادا به مادران خود بیشتر ابراز محبت می‌کنند.

روز مادر، یکبار در سال در اکثر کشورهای جهان تجلیل می شود، اما این روز مثل روز جهانی زن نیست که در همه جهان در یک روز (۸ مارچ) تجلیل شود. اکثر کشورها در روزهای مختلف از ماه می این روز را جشن می گیرند. کشورهایی که روز مادر را در دومین یکشنبه ماه می جشن میگیرند، عبارت اند از:

 آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن، مالیزی، فیلیپین، سنگاپور، بنگلادش،چین، هنگ کنگ، تایوان…

به دلیل نقش محوری مادر در حیات بشر، روزی به نام مادر نامگذاری شده است و هر جا که پایبندی به خانواده بیشتر بوده است، آیین این روز با شکوه و معنویت بیشتر برگزار می‌شود. مادر الماسی است گرانبها و موهبتی که بدون در نظر داشتن مرزهای خاکی، بی خبر از همه رفتارهای نژادپرستانه، به دور از هرگونه اختلافات طبقاتی و فرهنگی به مستمند و ثروتمند به یک نوع بخشیده شده. مادر رنگ نمی شناسد. سیاه و سفید نمی شناسد. در پیشگاه مادر فرق نیست.

این روزها به بهانه روز مادر، بد نیست هر یک از ما به مادرمان بیاندیشیم، به اینکه برای او چه کرده ایم و یا چه می توانیم انجام دهیم.

بار دیگر برگهای تقویم به ما یادآوری می کنند عاشقترین و زیباترین زن دنیا در آن روز به انتظار ماست. بد نیست در چنین روزی فکر کنیم برای او چه کرده ایم؟ اگر همه روزهای سال را به کار، فعالیت های روزمره، دوستان و یا مهمانی سپری کرده ایم شاید نوشته روی تقویم، با بی زبانی می گوید یک روز را برای او بگذاریم.

شاید بد نیست برای روزهای سالمندی مادر و برای روزهای ناتوانی او، فکری کنیم. آیا مادر برای سالهایی که نیاز به آسایش و آرامش و مراقبت دارد، سرمایه ای اندوخته؟ آیا در حالی که ما برای گذران زندگی تلاش می کنیم، او پرستاری برای روزهای بیماری اش دارد؟ آیا هزینه های این دوران او را برآورد کرده اید؟ آیا می دانستید که می توانید با مبلغی ناچیز، آینده او را بیمه کنید؟ برای گرفتن این هدیه برای مادرتان، بیمه های متفاوتی نظیر بیمه تکمیلی، بیمه سلامتی و بیماری های حاد، ناتوانی و از کار افتادگی بسیار مناسب خواهد بود.

از خوانندگان و علاقمندان دعوت  به عمل میآوریم که تجربه  های خوب وبد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن درجهت اطلاع رسانی میباشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمیشود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل مطرح کنید.

news@insufin.com

از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ و رسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید:

www.insufin.com