شهروند- بنا به اعلام “سازمان جهانی حمایت از حیوانات”Humane Society International، ۵۰ سگ از یک کشتارگاه در کره ی جنوبی نجات داده شده و هم اکنون در مونترال به سر می برند. این سگ ها به وسیله ی فعالان حقوق حیوانات در کره ی جنوبی از چنگال انسان هایی که گوشت سگ می خورند نجات پیدا کرده و با کمک نیروهای فعال به کانادا منتقل شده اند و هم اکنون دوران نقاهت خود را به سر می برند تا برای زندگی جدید و خانواده های جدید خود درکانادا آماده بشوند.

این سگ ها در مکان بسیار نامناسبی در کره ی جنوبی در قفس های فلزی نگهداری می شدند و دچار بسیاری بیماری های پوستی هستند، اما خوشبختانه هم اکنون در حال بهبودند.

یکی از مسئولان پناهگاه سگ ها در مونترال می گوید که اگرچه این سگ ها مدت زمان زیادی در زندگی شان رنج کشیده اند و ترس زیادی را تحمل کرده اند، اما بسیار مهربانند و به سرعت با انسان ها دوست می شوند و به شدت دلشان محبت می خواهد. این روزها تجارت گوشت سگ در کره ی جنوبی در حال رونق است و گروه های فعال در این زمینه تمام تلاششان این است که به مردم آموزش بدهند که سگ ها برای خوردن نیستند و از این طریق مانع کار بیزینس های فعال در این زمینه شوند.