شهروند- وزیر محیط زیست و تغییرات آب و هوای کانادا، کاترین مک کینا (Catherine McKenna)، دیروز پنج شنبه در سخنرانی اش در نشست سران G7 در هالیفکس وعده داد که کانادا استفاده از پلاستیک های یک بار مصرف را در درون تشکیلات و مناسبات دولت فدرال حذف می کند.

 

همچنین دولت فدرال برای به صفر رساندن زباله های پلاستیکی وعده می دهد که تا سال ۲۰۳۰ حدود ۷۵ درصد از زباله ها را بازیافت و یا مجددا استفاده کند. مک کینا در سخنانش بارها گفت که ما نمی توانیم تنها راجع به راه حل ها حرف بزنیم و هم اکنون زمان این رسیده است که اقدام عملی برای برون رفت از بحران پلاستیک انجام دهیم.

دولت فدرال کانادا آماده است تا برای قدم نهادن در راه اقدام جدی تمام پلاستیک های یک بار مصرف اعم از نی پلاستیکی، لیوان های یک بار مصرف، کارد و چنگال، بسته بندی و بطری های پلاستیکی را از فعالیت های روزانه پاکسازی کند و برای اینکار با تمام هتل ها، رستوران ها، مراکز سخنرانی، سرویس های پخش غذا که به دولت فدرال خدمات ارائه می دهند صحبت خواهد کرد و از آنها خواهد خواست در این اقدام با آنها همکاری کنند.

مک کینا در ادامه گفت که کانادا نیاز به استراتژی دارد تا بتواند در سطح کشوری میزان تولید زباله را به صفر برساند و از اقدامات شهرهای ونکوور، مونترال و سنت جان در این باره یاد کرد. استفاده از پلاستیک یک بار مصرف خرید در مغازه ها در این سه شهر ممنوع است. این پلاستیک ها در ۵ دقیقه تولید می شود اما ۵ قرن زمان لازم است تا جذب طبیعت گردند.  و در نهایت مک کینا از بودجه ای ۱۲ میلیون دلاری خبر داد که به صاحبان خلاق کسب  و کار هایی که با تولید و استفاده ی پلاستیک سر  و کار دارند کمک می کند تا به راه حلی نوین به حذف پلاستیک در کارشان دست یابند.