به گزارش سی بی سی، خانم لئونا آلسلو، نماینده حزب لیبرال که در انتخابات ۲۰۱۵ در حوزه انتخاباتیAurora—Oak Ridge’s—Richmond Hill با اختلاف حدود ۱۰۰۰ رای رقیب خود کاستا منه گاکیس از حزب محافظه کار را شکست داده و برای اولین دوره به مجلس عوام راه یافته از لیبرال ها جدا شد و به محافظه کاران پیوست.

او که در صحن مجلس تصمیم خود را در حالی که کمی عصبی و آشفته به نظر می رسید، اعلام کرد، درباره علت کار خود گفت: «نخست وزیر در زمینه مسائل کلیدی موفق به اجرای برنامه های لازم نشده است.»

او گفت به خاطر اینکه دولت بویژه در اصلاح قوانین مالیاتی، دفاع و امنیت ملی و امور خارجه سیاست هایش شکست خورده، این تصمیم را گرفته است.

آندرو شیر، رهبر محافظه کاران از این رخداد استقبال کرده و آن را نشانی از عدم توانایی دولت لیبرال و جاستین ترودو در مدیریت امور کشور دانست، اما نخست وزیر درباره جدا شدن لئونا آلسلو از حزب تحت رهبری اش سخن زیادی نگفت و این کار را امری معمول دانست.

چنانچه ماکسیم برنیه، یکی از چهره های متشخص محافظه کار و از کاندیداهای اصلی به دست گیری رهبری حزب پس از آنکه با حدود نیم درصد آرا در کنوانسیون این حزب از شیر شکست خورد، از حزب محافظه کار جدا شد و ضمن انتقاد شدید از رهبر حزب و محافظه کاران و متهم کردن آنها به اینکه «اصول محافظه کاری را به کلی کنار گذاشته اند و به این اصول عمل نمی کنند»،  حزبی به نام حزب PPC  را بنیاد گذاشته است. و این در حالی ست که برای محافظه کاران به دست آوردن آرای  مردم در این استان اهمیتی حیاتی دارد و نیاز مبرمی به یک شخصیت با نفوذ مثل برنیه دارند.