امسال در آستانه بهار جشن نوروز در بیمارستان مرکزی یورک واقع در ریچموند هیل برگزار شد و بسیاری از بیماران، پزشکان و دیگر کارکنان ایرانی و غیر ایرانی…


شماره ۱۲۲۲ ـ پنجشنبه  ۲۶ مارچ  ۲۰۰۹


 

امسال در آستانه بهار جشن نوروز در بیمارستان مرکزی یورک واقع در ریچموند هیل برگزار شد و بسیاری از بیماران، پزشکان و دیگر کارکنان ایرانی و غیر ایرانی این بیمارستان در این مراسم زیبا شرکت کرده و اوقات خوشی را صرف کردند. ایرانیان حاضر در جشن به یاد نوروزهای ایران شادی خود را با دوستان غیر ایرانی خود تقسیم کرده و در کنار هم به استقبال بهار رفتند.

 

جکی صمیمی، هماهنگ کننده ی بخش بیماران بیمارستان، مسئولیت هماهنگی و برگزاری جشن را برعهده داشت. او که در ۱۳ سالگی از ایران خارج شده، با تلاش فراوان سعی کرد این نوروز، نوروزی به یاد ماندنی در خاطر شرکت کنندگان باشد. در این مراسم تمامی سنت های زیبای استقبال از بهار انجام گرفت. صمیمی در اینباره می گوید:«به نظر من این جشن، موقعیتی برای نزدیک تر شدن کارکنان، بیماران و خانواده هایشان بود. با برگزاری چنین مراسمی کامیونیتی ما بزرگتر و قوی تر خواهد شد. دیگران ما را بهتر درک خواهند کرد، زیرا با فرهنگ ما آشنایی بیشتری پیدا می کنند و این آشنایی راهی است تا تفاوت های فرهنگی بهتر شناخته و تحمل شود. به همین دلیل کانادا و بویژه ریچموند هیل اینچنین حالت ویژه ای دارد».


 

دکتر رضا مریدی ضمن شرکت در این مراسم اعلام کرد: «من نوروز و بهار را به تمامی ایرانیان تبریک می گویم. نوروز در بسیاری از کشورها جشن گرفته می شود و آغاز سال مردم ایران و افغانستان است. من از مدیریت بیمارستان مرکزی یورک برای برگزاری چنین مراسمی قدردانی می کنم».

دکتر لری گراسمن، سرپرست کارمندان بیمارستان در این باره گفت: «ما از اینکه توانستیم نوروز را جشن بگیریم به خود می بالیم. این جشن برای کارکنان و بیماران ایرانی ما بسیار جالب است و از کامیونیتی ایرانیان برای همکاری شان با ما متشکریم. امسال سومین سالی است که بیمارستان مرکزی یورک افتخار برگزاری مراسم زیبای نوروز را دارد».