روزنامه "خلق" آمریکا را متهم کرده است که در ناآرامی ها و اعتراضات پس از انتخابات ایران دست دارد."روزنامه خلق" که مواضع حزب کمونیست چین

 

شهروند ۱۲۶۶ – پنجشنبه ۲۸ ژانویه ۲۰۱۰


 

بی بی سی: دولت چین هرگونه دخالت در حملاتی که ادعا می شود از مبدا این کشور علیه شرکت عظیم گوگل انجام شده را تکذیب کرده و همزمان روزنامه دولتی "خلق" آمریکا را متهم کرده است که در ناآرامی ها و اعتراضات پس از انتخابات ایران دست دارد.

"روزنامه خلق" که مواضع حزب کمونیست چین را منعکس می کند طی سرمقاله ای در روز یکشنبه، دولت آمریکا را متهم کرد که به نام آزادی اینترنت قصد کنترل کردن اینترنت را دارد و نوشت: "در پس آنچه آمریکا حق آزادی بیان می خواند یک دسیسه عریان سیاسی قرار دارد. ناآرامی های پس از انتخابات ایران چگونه اتفاق افتاد؟"

این روزنامه افزود: "به این دلیل بود که آمریکا با راه انداختن جنگ اینترنتی، از طریق یوتیوب و توئیتر، باعث پخش شایعات شد، شکاف هایی ایجاد کرد، و در میان هواداران جناح های محافظه کار و اصلاح طلب تنش ایجاد کرد و تخم نفاق پاشید."

دولت ایران نیز اتهامات مشابهی را به آمریکا وارد کرده است، اما کاخ سفید آن را رد می کند.

چین وبسایت ویدئوهای اینترنتی یوتیوب را از ماه مارچ همزمان با ۲۰مین سالگرد قیام تبت و توئیتر – یک نوع شبکه اجتماعی – را از ماه جون پیش از سالگرد سرکوب معترضان در میدان تیانانمن مسدود کرده است. فیس بوک نیز از اوایل جولای مسدود شد.

یوتیوب و توئیتر شرکت های خصوصی هستند و دولت آمریکا کنترلی بر آنها ندارد.