شهروند- در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ حساب کاربری حدود ۲۰۰ میلیون کاربر یاهو در ماجرایی

که به بزرگ ترین هک تاریخ دیجیتال شهرت دارد،  هک شد. کمپانی یاهو تا سال ۲۰۱۶ این ماجرا را افشا نکرد. بعد از دو سال دوندگی و پیگیری وکلا، دیروز کمپانی یاهو در دادگاهی در آمریکا متهم شناخته شد و قرار است غرامتی معادل ۵۰ میلیون دلار به افرادی که به دلیل هک شدن حساب هایشان آسیب دیده و اطلاعات مهمی را از دست داده اند پرداخت کند.

 

 

همچنین بر اساس حکم دادگاه، علاوه بر این غرامت مالی کمپانی یاهو برای مدت دو سال خدمات مانیتور کردیت به این افراد ارائه می دهد. افرادی که از این حادثه ضرر دیده اند می توانند به اندازه ی زمانی که برای درست شدن حسابهایشان صرف کرده اند ادعای خسارت کرده و تا سقف ۱۵ ساعت و به ازای هر ساعت ۲۵ دلار از این کمپانی خسارت دریافت کنند.

کسانی که برای ثابت کردن ادعای خود مدارکی در دست ندارند می توانند به اندازه ی ۵ ساعت خسارت دریافت کنند. کسانی که دارای حساب کاربری پرمیوم بوده اند  و سالانه بین ۲۰ تا ۵۰ دلار برای این حسابها به یاهو پرداخت کرده اند می توانند تا ۲۵ درصد از پول خود را باز پس بگیرند.

میزان خسارتی که به افراد دارای حساب وارد شده است بسیار بیشتر از غرامتی است که توسط دادگاه تعیین شده است، اما وکلا از همین تصمیم راضی اند و می گویند با توجه به زمان زیادی که صرف این پرونده شد و عدم اطمینانی که تا روز آخر حول این ماجرا وجود داشت این رای دادگاه قدم بسیار مثبتی محسوب می شود.