با شروع دور جدید تحریم های آمریکا، معلوم دار شده که اکثر صاحب منصبان جمهوری اسلامی در لیست تحریم ها قرار دارند. گویا لیست این قدر خوش قد و قامت و بلند بالاست که مسئولان وقتی بهم می رسند اولین سوالی که از هم می پرسند این است: اسمت تو لیسته؟ خبرنگاری از مسئولی پرسید: با اینهمه برو بیا چطوری اسمت توی لیست نیست؟

مسئول محترم جواب داد: درسته خودم توی لیست نیستم ولی پسرخاله ام هست.

 

یکنفر هم گفته: به این سوی چراغ قسم، آمریکا خیلی خرتوخره چون من دکترای متافیزیک هسته ای دارم اسمم توی لیست نیست، ولی باجناقم که خوندن نوشتن بلد نیست، اسمش تو لیسته.

یک مسئول خیلی بلند پایه نیز داد و هوار راه انداخته که من وکیل می گیرم شکایت می کنم، ترامپ غلط کرده اسم مرا توی لیست گذاشته. بغل دستی اش یواشکی بیخ گوشش گفته داداش من حاضرم به جای تو برم تو لیست.

یارو پرسیده فایده اش چیه؟

رفیق اش هم چواب داده: هیچی، تومنی دو دلار میره رو قیمتم و آشناها خیلی روم حساب می کنن، میگن لابد سرش به تنش میارزه که اسمش تو لیسته.

مسئول محترم لپ خودش را کشیده و جواب داده که راست میگی ها، عجب غلطی کردم. و سریعا شکایتش را پس گرفته. پوتین هم دو دستی کوبیده توی سر بشار اسد که بدبخت، آمریکا دلش خوشه اینارو تحریم کرده، مادر مرده ها دارن حال می کنن.

نماینده قم در مجلس، احمد امیرآبادی فراهانی، هم گفته: همه افراد فعال در دور زدن تحریم های قبلی توی لیست هستند. و پرسیده خدا وکیلی کدام شیرناپاک خورده ای این اطلاعات را به دشمن داده؟

نماینده کاشان که گویا کنار نماینده قم نشسته بوده، ضمن تایید سخنان جناب فراهانی گفته که حق با داش احمده چون من تحریم های قبلی را دور نزدم، یکی دیگه داشت دور می زد، من ترکش نشسته بودم ولی اسم منهم توی لیسته.

مقام شامخ ولایت هم که تا دیروز می گفت حق با پسرم محموده و تحریم ها کاغذ پاره ای بیش نیستند، در حالی که خون جلوی چشمهایش را گرفته بود، فریاد می زد: ریش این پتیاره را می کنم.

ابوابجمعی ریختند و بیچاره ای  را که گیر رهبر افتاده بود از زیر دست و پای مقام شامخ کشیدند بیرون و گفتند: قربان خاک عبایت، ترامپ ریش اش کجا بود؟

رهبری پرسیدند پس این کیه که موهاشو مثل ترامپ رنگ کرده؟

جواب آمد که این بابا محمد علی رامین خودمانه، مادرزادی رنگی به دنیا آمده. رهبری هم با عصبانیت گفت زود باش برو موهاتو مش کن.

***

آمریکا را نابود می کنیم

علم الهدی در حالی که با نعلین از یگان های ویژه ارتش جدید التاسیس ولایت خودمختار خراسان، سان می دید، و دلار توی جیب “دلارمردان” غیور ارتش خود می چپاند، خطاب به فرمانده ارتش خودمختار، “مشهدی یکم” حاجی غلامعلی، گفت: ماموریت شما نابودی آمریکاست. حاجی غلامعلی هم دستی به ریش خود کشید و پاسخ داد: بروی چِشم حاجی.

معاون کلانتر، مایک پنس که با پمپئو و جان بولتون و رئیس مادام العمر چین، شی جین پینگ دور میز شام نشسته بود و از شنیدن حرفهای علم الهدی ریسه می رفت، گفت: حاجی با دمپایی می خواد آمریکا را نابود کنه.

شی جین پینگ به معاون کلانتر گفت: اینارو دست کم نگیر اخوی.

 

 

پمپئو از شی جین پینگ پرسید؟ شوخی می کنی؟

پینگ جواب داد نه بجون تو. معاون کلانتر زد روی شانه پینگ و پرسید یعنی کار آمریکا بجایی رسیده که از بتمن نعلینی باید بترسه؟

پینگ خندید و گفت: گوش کن ببین چی میگم، هرچه ما چینی ها توی ساختن استادیم اینا تو نابود کردن. مثلا ما با پلاستیک برنج تولید می کنیم و نصف صادرات محصولات کشاورزی چین همین برنج های پلاستیکی است. حتی یکی از روسای جمهور خاورمیانه ای به من می گفت خدا خیرتون بده که ما را از شر مرض قند نجات دادید.

پرسیدم چطور؟

گفت خیلی از مردم کشور من بخاطر نشاسته برنج سفید دیابت گرفته بودند، اما از وقتی برنج های پلاستیکی شما را می خوردند، قند خونشون رسیده به صفر. یا فرضا ما با خاک اره و مقوا فیله ماهی تیلاپیا تولید می کنیم که حتی به آمریکا و کانادا هم صادر می شه، مزه و طعم اش هم حرف نداره.

جان بولتن که سرش سوت می کشید خندان گفت: خدا لعنت ات کنه پینگ، چون دو سه شب قبل خانم با همین فیله ها، فیش اند چیپس درست کرد چقدر هم خوشمزه بود.

پمپئو هم سرش را تکان داد و گفت: شما چینی ها واقعا شرف ندارید چون بخاطر شندرغاز پول، مردم را به کشتن می دهید.

شی جین پینگ هم سریع گذاشت تو کاسه پمپئو که شما که خیلی شرف دارید با هیاهو بمب می ریزید روی سر مردم و آنها را می کشید؟ ما با صادرات مواد غذایی چینی بی سرو صدا کارمان را می کنیم.

مایک پنس که احساس کرد، پمپئو کنفت شده، خندید و گفت، خب داشتی راجع به جناح نابود گران جمهوری اسلامی می گفتی.

پینگ ادامه داد، بعله آقایی که شما باشید، ما با خدا امکانات چند ساله زور می زنیم تایوان را نابود کنیم، موفق نشدیم که نشدیم چون بقول مادر بزرگ خدا بیامرزم، نابود کردن به کاردانی است نه امکانیات. و خطاب به سورچرانان دور میز گفت: فی المثل شما خروار خروار بمب روی ویتنام ریختید اما عمرا نتونستید اون کشور رو نابود کنید، ولی ملاها با دست خالی ایران رو ویران کردن.