شهروند- دفتر مرکزی هتل های زنجیره ای ماریوت (Marriott) اعلام کرد که از سال ۲۰۱۴ تا سپتامبر ۲۰۱۸ اطلاعات فردی ۵۰۰ میلیون مهمان که در هتل های تحت مدیریت Starwood اقامت کرده اند لو رفته است. این اتفاق تاکنون دومین مورد بزرگ لو رفتن اطلاعات فردی در تاریخ است.

هتل هایی که توسط  شرکت هتل های زنجیره ای Starwood اداره و مدیریت می شوند عبارتند از: W ، St. Regis، Sheraton ، Westin ، Element ، Aloft ، The Luxury Collection، Tribute Portfolio، Le Meridien، Four Points و Starwood. مهمانان هتل ماریوت از این درز اطلاعاتی در امان بوده اند زیرا این هتل از نرم افزار دیگری برای ثبت اطلاعات فردی مهمانان استفاده می کند. افرادی که اطلاعات آنها درز پیدا کرده است، ایمیلی مرتبط با این اتفاق و اقدامات بعدی ضروری را دریافت خواهند کرد.

اطلاعات لو رفته طیف وسیعی از اطلاعات شخصی مانند آدرس ایمیل، شماره ی پاسپورت، شماره تلفن، تاریخ تولد، اطلاعات پرواز و اطلاعات پرداختی افراد را در برمی گیرد. این لو رفتن اطلاعات در کل دنیا صورت گرفته است و افرادی که در این هتل ها در کانادا اقامت داشته اند نیز از آن بی نصیب نمانده اند. تاکنون تعداد افرادی که اطلاعات شان لو رفته است نیم میلیارد نفر اعلام شده اما ممکن است این عدد تغییر کند