شهروند- دونالد ترامپ در پیغامی توییتری تهدید کرد که اگر کنگره ی آمریکا کمک مالی لازم برای ساختن دیوار بین آمریکا و مکزیک را تایید نکند، او مرز بین این کشور را خواهد بست.

دونالد ترامپ برای ساختن دیواری که در مناظرات انتخاباتی وعده اش را داده بود نیاز به حدود ۵ میلیارد دلار کمک دولتی دارد که مناظرات ناشی از آن باعث شده است بخش هایی از دولت موقتی تعطیل شود.

یکی از مشاوران کسب و کار در این زمینه می گوید که اگر مرزها بسته شود تبعات اقتصادی فراوانی برای هر دو کشور به همراه خواهد داشت. ترامپ می گوید که اگر دمکرات های کنگره این کمک مالی را به او پرداخت نکنند و در تغییر قوانین مهاجرتی که وی آنها را احمقانه خواند با او همراه نشود او به شیوه ی خودش عمل خواهد کرد.

ترامپ به عقیده ی بسیاری از متخصصان و اساتید دانشگاه در تلاش است تا تمام مسیرهای ورود مهاجر به این کشور را ببندد و نشان داده است که در این تصمیم جدی است. اما حتما در این میان خطی قانونی وجود خواهد داشت که او نتواند از آن عبور کند.

یکی از دلایل اصلی ترامپ برای بستن مرزها ورود گنگ های خطرناک و اسلام گرایان افراطی به این کشور است و این تنها دلیلی است که اگر ترامپ بر روی آن تمرکز کند ممکن است بتواند اهدافش را به پیش ببرد.

مکزیک سومین شریک تجاری بزرگ آمریکا در جهان است. ۸۰ درصد صادرات مکزیک به خاک آمریکاست و بستن مرزها تاثیر بسیار بدی بر اقتصاد این کشور خواهد گذاشت.