شهروند- اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، تابستان امسال شاهد بازگشایی یکی از بزرگترین بازارهای تورنتو در شماره ی ۲۸ خیابان بترست خواهیم بود. این بازار بزرگ یک ویژگی اساسی دارد و آن این است که تماما از کانتینرهای حمل و نقل ساخته شده است. این بازار در زمینی به مساحت ۲.۶ هکتار که متعلق به شهرداری تورنتو است و سال ها خالی بود، ساخته شده است.

در این بازار بزرگ رستوران ها، مراکز خرید و بار با برندهای گوناگونی بازگشایی خواهد شد. این بازار بزرگ با همکاری شهرداری تورنتو و کمپانی Stackt ساخته شده است.

به گفته بنیانگذار این کمپانی مت رابینوف (Matt Rubinoff) سازه تقریبا رو به اتمام است، و تاکنون ۱۰۰ کانتینر به این مکان آورده شده و در نهایت ۱۲۰ کانتینر در ساخت بنا استفاده خواهد شد.

این ۱۲۰ کانتینر حدود ۳۰ کسب و کار را در خودش جای خواهد داد. البته خرده فروشی ها یکی از جنبه های این بازار بزرگ است. علاوه بر مغازه، اتاق های نمایش و استودیو نیز در این مکان وجود خواهد داشت. رابینوف میگوید که از هنرمندان دعوت کرده است که در طراحی نمای بیرونی این بازار به این کمپانی کمک کنند. هنوز زمان دقیق بازگشایی این بازار تعیین نشده است اما به گفته ی رابینوف اواخر بهار یا اوایل تابستان افتتاح خواهد شد.