مهمت دنیس شهروند تورنتویی برنده مسابقات پیاده روی ۲۵۰ کیلومتر صحرایی در شیلی شد. دنیس هشت ماه مداوم برای حضور در مسابقات تمرین کرد …


شهروند ۱۲۲۴ ـ پنجشنبه  ۹ اپریل  ۲۰۰۹


 

تورنتو استار: مهمت دنیس شهروند تورنتویی برنده مسابقات پیاده روی ۲۵۰ کیلومتر صحرایی در شیلی شد. دنیس هشت ماه مداوم برای حضور در مسابقات تمرین کرد و با غلبه بر قهرمان پیشین المپیک ماراتن  به این موفقیت بزرگ نایل آمد.

دنیس هدف انسانی این کار را جمع آوری کمک مالی برای خیریه عنوان کرد و پس از کسب این موفقیت بزرگ مبلغ چهار هزار و سیصد دلار جمع آوری شده را به سازمان خیریه یونایتد وی اهدا کرد. همسر او سارا مدهوی Sara Madhavi  در این باره می گوید:« این کار او بسیار جالب است و من به او افتخار می کنم».

دنیس که دندانپزشک نیروهای نظامی کانادا در تورنتوست، درباره وضعیت خود در ابتدای مسابقه می گوید:«مطمئن نبودم که برنده شوم ولی تا رسیدن به آن تلاش زیادی کردم. استرس زیادی داشتم ولی نتیجه کار رضایت بخش بود».

صحرای آتاکاما در شیلی یکی از خشک ترین و کم باران ترین صحراهای دنیا به حساب می آید. سال گذشته او در مسابقات پیاده روی در صحرای گوبی چین شرکت کرد و برنده شد و مبلغ چهار هزار دلار به یونایتد وی واقع در کینگستون اهدا کرد. پیتر اوستروالدر از سوئیس و ژاویر ولاسکو سانتاماریا از اسپانیا به ترتیب نفرات دوم و سوم این مسابقات شدند.

در میان زنان به ترتیب  فلور گروز از استرالیا مقام اول، میرجانا پلیزر از کرواسی  مقام  دوم و تریس سیمون از ایالات متحده مقام سوم را کسب کردند.