شهروند آرش عزیزی: زلزله‌ای خفیف در منطقه‌ی مونترال اینقدر قوی بود که در نیمه‌شب چهارشنبه‌ی هفته‌ی گذشته چند نفری را از خواب بپراند. اما خوش‌بختانه چیزی بیش از این صورت نگرفته است.

به گزارش کندین پرس، الیسون بنت، لرزه‌شناس وزارت منابع طبیعی کشور، در گفتگویی از اتاوا گفت این زلزله ۴/۵ ریشتر بوده است و مرکز آن در جنوب شرقی شهر مونترال واقع شده است.

بنت گفت مرکز زلزله واقع در ۲۱ کیلومتری غرب-شمال‌غرب سنت هایاسینت است، یعنی حدود ۳۷ کیلومتر دورتر از خودِ مونترال.

خبری از هیچگونه آسیب یا حتی خسارتی نبود، به جز این‌که چند نفر از واهمه‌ی لرزه‌های بیشتر، دقایقی از خانه های خود بیرون ریختند.

بنت گفت گزارش شده که علاوه بر مونترال افرادی در منطقه‌ی اتاوا نیز این زمین‌لرزه را احساس کرده‌اند.

سیمون دلورم، سخنگوی پلیس مونترال، تاکید کرد گزارشی از هیچگونه خسارتی بر اساس این زلزله گزارش نشده اما تلفن‌های زیادی به ۹۱۱ شده است.

از جمله افراد بسیاری که در توئیتر خبر زلزله را نوشتند دومینیک انگلاد، از سران حزب «ائتلاف» در کبک بود. انگلاد جزو هزاران هائیتی‌تبار مقیم مونترال است. پدر و مادر او اول اولین کانادایی‌هایی بودند که خبر درگذشت‌شان در زلزله‌ی ویرانگر دو سال پیش هائیتی تایید شد. او در توئیتر نوشت که حتی این زمین‌لرزه‌ی خفیف هم «خاطرات بسیار بدی» را برای او زنده کرده است.

بنت گفت منطقه‌ای که زلزله در آن صورت گرفته منطقه‌ی گسلی «کبک غرب» نامیده می‌شود که لرزه‌خیز است و از این رو این زمین‌لرزه جای تعجبی ندارد. او گفت زمین‌لرزه‌هایی با این اندازه هر روز در سراسر جهان صورت می‌گیرند و این یکی تنها دست بر قضا کمی نزدیک‌تر به شهر اصلی استان کبک بوده است.

بنت اما افزود این یادآور این است که منطقه‌ی مونترال لرزه‌خیز است.