شهروند- برایان کارلسون گریوز (Brian Carlson-Graves) و دنیل مالاندروکولو (Daniela Malandruccolo) در سال ۲۰۱۵ خانه ی رویایی خود در ۸۰ کیلومتری جنوب شرقی تورنتو در نزدیکی دریاچه ی Scugog در یک معامله ی خصوصی خریداری کردند. در ماه اکتبر ۲۰۱۷ بر اثر طوفان درختی بر روی سقف خانه ی آنها سقوط کرد و آسیب زیادی را به بخش هایی از سقف و خانه وارد کرد. این زوج بعد از فایل کردن خسارت در کمپانی بیمه متوجه شدند که این خرابی تازه ابتدای کابوس هایشان است و ممکن است حتی با پولی که دریافت می کنند نتوانند هیچ وقت خانه ی خود را تعمیر کنند؛ البته اگر پولی دریافت کنند!

بعد از بررسی های کارشناس بیمه کاشف به عمل آمد که بخش هایی از این خانه، تقریبا دو سوم آن، توسط مالک قبلی به صورت غیرقانونی و بدون مجوز ساخته شده است. این زوج می گویند که از شنیدن این خبر بسیار شوکه اند و برای این که بتوانند خرابی های حاصل از درخت را تعمیر کنند در ابتدا باید تکلیف بخش های بدون مجوز روشن شود که خود مستلزم هزینه و صرف زمان بسیار زیاد است.

یکی از مشکلات اساسی این زوج این است که مهلت بیمه ای که خانه ی آنها را تحت پوشش دارد در ماه اکتبر ۲۰۱۹ به پایان می رسد و افق روشنی برای حل مسایل تا آن موقع وجود ندارد.