تعطیلات نوروزی فرصت مناسبی برای بسیاری از ایرانیان برای دید و بازدید از اقوام و دوستان است و البته باید نکات مهمی در این سفرها رعایت شود که بیشتر افراد از آن غافلند و یا اهمیت نمی دهند.

با ترانسفر هوایی یا همان هواپیما سفرها خیلی راحت تر شده و خیلی سریع می توانیم به مقصد برسیم. اما این وسیله همیشه خطراتی همراه خود دارد و یکی از آنها این است که با رعایت نکات ساده بهداشتی می توانیم کمتر در معرض آلودگی های میکروبی، ویروسی و انگلی و حتی قارچی قرار بگیریم. و اما مواردی که باید به آنها توجه کرد:

صندلی هواپیما

صندلی های هواپیما معمولا آلودگی های میکروبی و ویروسی دارند، برای رعایت بهداشت هنگام پرواز قبل از نشستن بر روی صندلی ها دو قسمت اصلی آن یعنی دسته ها و سینی های مخصوص غذا را ضدعفونی کنید و آن را با دستمال مرطوب پاک کنید، به همین راحتی می توانید خود را از قرار گرفتن در معرض میکروب ها نجات دهید، اگر دیدید شخصی که در کنار شما نشسته زیاد سرفه یا عطسه می کند از ماسک استفاده کنید تا خطر ابتلا به بیماری را کاهش دهید و سفر بهتری داشته باشید چون در طول سفرهای هوایی مخصوصا سفرهای هوایی طولانی مدت احتمال این که ویروس های پخش شده در هوا به دیگری منتقل شود بسیار بیشتر است. با توجه به بسته بودن کابین هواپیما و تعدد مسافر در یک فضای کوچک انتظار رعایت این مورد را از مسافران داریم.

پتو و بالش هواپیما

دومین مورد که در هواپیما می تواند آلودگی ها را انتقال دهد بالش و پتو های استفاده شده در این مکان است، چون هر روز شاید تعداد زیادی از افراد از این پتوها استفاده کنند که اگر ویروس سرماخوردگی با آنفولانزا داشته باشند این آلودگی به پتو منتقل و به فرد بعدی که از آن ها استفاده می کند سرایت می کند. هر چند که در قوانین جدید باید شرکت های هواپیمایی این وسایل را به صورت یکبار مصرف استفاده کنند اما گاهی در بعضی از ایرلاین ها نهایتا روزی یکبار عوض می شوند، به همین دلیل برای خود بالش و پتویی را در ساک کوچک دستی قرار دهید و به داخل کابین بیاورید تا نگرانی ای از این بابت نداشته باشید.

سرویس بهداشتی هواپیما

در نهایت در داخل کابین هواپیما آلوده ترین محل، سرویس بهداشتی است. طی هر پرواز صدها نفر در فضای کم هواپیما قرار می گیرند، معمولا در هر هواپیما فقط دو یا سه دستشویی است که صدها نفر از این سرویس های مشترک استفاده کنند که این باعث آلوده شدن این محل ها می شود. اگر از بین این صدها نفری که در هواپیما هستند چند نفر بیماری های ویروسی مثل سرماخوردگی داشته باشند این ویروس به راحتی می تواند منتقل شود. کوچک بودن فضای این سرویس های بهداشتی باعث می شود که درون آن ها نشود همه اصول بهداشتی را رعایت کرد، فضای کم این محیط اجازه نمی دهد که افراد دست های خود را به دقت با آب و صابون بشویند به همین خاطر وسایلی که در این محیط کوچک قرار دارد معمولا خیلی آلوده هستند.

برای این که از میکروب های این محل در امان باشید برای باز و بسته کردن در از دستمال های مرطوب استفاده کنید و دست های خود را بخصوص قبل از صرف غذا حتما ضدعفونی کنید. شرکت های هواپیمایی طبق قوانینی خاص ملزم هستند که نکات بهداشتی را رعایت کنند اما گاهی کم بودن وقت و زیاد بودن کارها باعث می شود این نکات به خوبی انجام نشود پس بهتر است خودتان مراقب نکات بهداشتی باشید.

حال سئوال، آیا شما بیمه مناسب دارید و اگر دارید، آیا با محتویات آن آشنایی دارید؟ طبق آمار، شماری زیادی از افراد، بیمه مناسب ندارند و همچنین از محتویات آن آگاهی کامل ندارند.  بهتر است اهمیت و ارزش مشاوره مالی و بیمه و البته مشاور واجد شرایط را نه تنها نادیده نگیریم، بلکه در زمان مناسب از مشاوره برخوردارشویم.

www.cover4u.ca

از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آوریم که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصین مربوطه نمی شود.

شماره تماس شرکت ۹۰۵۳۷۰۰۰۱۱ و news@insufin.com  جوابگوی سئوالات شما عزیزان می باشد. از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ و رسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید.

www.cover4u.ca   www.insufin.com    www.sherkatebimeh.com 

www.youtube.com/sherkatbimeh   www.facebook.com/Insufin