شهروند- دانشگاه تورنتو بزرگترین کمک مالی در تاریخ خود را دریافت می کند؛ پولی که به مطالعه ی هوش مصنوعی و چگونگی تاثیر آن در جامعه اختصاص خواهد یافت. جرالد شوارتز (Gerald Schwartz) و هیتر ریسمان (Heather Reisman)  ۱۰۰ میلیون دلار برای ایجاد یک مرکز نوآوری جدید که به نام خودشان نامگذاری خواهد شد، اختصاص می دهند.

ساخت این مجموعه به نام “مرکز نوآوری شوارتز ریسمان”، در مکانی به مسافت ۷۵۰,۰۰۰ متر مربع از پاییز امسال شروع خواهد شد. این تسهیلات فضایی است که در آن دانش آموزان، اعضای هیات علمی، محققان و صاحبان کسب و کار می توانند تکنولوژی و نحوه ارتباط انسان با آن را بهبود ببخشند. این مرکز مکانی است برای درک و دریافت از این که چگونه فناوری در حال تکامل است، و ما مردم چگونه می خواهیم به کمک آن به تکامل برسیم. این مجتمع جدید و مرکز نوآوری در قسمت شرقی دانشگاه تورنتو واقع در دان تاون تورنتو ساخته خواهد شد و شامل دو برج و فضایی برای شرکتهای کانادایی کوچک است که علاوه بر محققان و دانشجویان در آنجا حضور خواهند داشت.

این مرکز از تحقیقات در مورد ارتباط بین علم، فناوری و علوم انسانی حمایت خواهد کرد و یکی از تمرکزهای اصلی آن بررسی اثرات اخلاقی و اجتماعی هوش مصنوعی و دیگر فناوری ها بر روی زندگی انسان خواهد بود.