نام جورل سیمپسون راو، ۲۱ ساله، قاتل جین کریبا  15 ساله در روز باکسینگ دی در محدوده یانگ و دانداس در سال ۲۰۰۵  تاکنون فاش نشده بود.  


شهروند ۱۲۲۷  پنجشنبه  ۳۰ اپریل  ۲۰۰۹


 

تورنتو استار- ۲۵ اپریل: نام جورل سیمپسون راو، ۲۱ ساله، قاتل جین کریبا  ۱۵ ساله در روز باکسینگ دی در محدوده یانگ و دانداس در سال ۲۰۰۵  تاکنون فاش نشده بود. سیمپسون راو که در زمان وقوع قتل ۱۷ ساله بوده تاکنون در زندان به سر برده و در روز ۲۴ اپریل در دادگاه خود حضور پیدا کرد. دادگاه او را متهم به قتل از نوع درجه دو اعلام کرد و بر اساس قوانین بزرگسالان محاکمه و به چهار سال زندان محکوم شد. لیکن او می تواند کمتر از چهار سال درخواست آزادی مشروط دهد و تحت نظر باشد. جین کریبا در جریان رد و بدل شدن تیراندازی بین چند تن مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

وکلای مدافع متهم، گری گریل و مارا گرین تلاش زیادی برای حمایت از متهم کردند و نتیجه آن شد که قاضی اعلام کرد متهم مدت سه سال و چهار ماه قبل از رای دادگاه در زندان بوده و با گذراندن مدت زمان باقی مانده او باید آزاد شود.

قاضی پرونده سعی داشت در این دادگاه توجه هیات ژوری را به پیشینه سخت و سراسر مشکل زندگی سیمپسون متمرکز کند. او در یک خانه سرشار از مسئله و به همراه مادری بی مسئولیت زندگی کرده است. افسر پرونده یاد شده از دایره جنایی در باب حکم صادره می گوید: «نتیجه این دادگاه رضایت بخش بود. و خانواده مقتول نیز از این حکم راضی بودند.»

وکلای مدافع متهم سعی داشتند نام او فاش نشود، لیکن در این امر موفق نبودند.