خبرگزاری هرانا – عزیز کاظمی مدیرکل امور اتباع خارجی وزارت کشور ایران، با اعلام ممنوعیت اقامت اتباع افغانستان در ۹ استان این کشور، گفته است که طرح ممنوعیت اقامت افغان‌ها در چند استان دیگر نیز مطرح است.

به گزارش هرانا به نقل از ایرنا؛ عزیز کاظمی دوشنبه ۲۲ دسامبر افزود که دولت هنوز درباره ممنوع شدن اقامت اتباع افغانستان در دیگر استان‌های کشور، به نتیجه قطعی نرسیده و «این طرح‌ها در حال بررسی استafghans»

به گفته مدیرکل امور اتباع خارجی وزارت کشور ایران، استان‌های مازندران، گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی، کردستان، سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویراحمد، زنجان و گلستان به جز بخش مرکزی آن، استان‌هایی هستند که اقامت اتباع افغانستان در آن‌ها ممنوع است.

مدیرکل امور اتباع خارجی وزارت کشور ایران اما، توضیحی درباره دلایل ممنوعیت اتباع افغانستان در استان‌های ذکر شده نداده است.

این سخنان چند روز پس از آن بیان می‌شود که مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استانداری مازندران، از ممنوعیت اقامت و حضور اتباع افغانستان در این استان در نیمه دوم سال جاری خبر داده بود.

مدیرکل امور اتباع خارجی وزارت کشور ایران با تایید این ممنوعیت و «ابراز رضایت» از آن، گفت: «این طرح در استان مازندران به خوبی به نتیجه رسیده است و هم اکنون هیچ افغانی در این استان اقامت ندارد.»