فردی هستم بسیار خوش خنده. هر روز با انرژی خاصی بیدار می شوم. در فامیل کسی اخم مرا ندیده حتی در زمان پیش آمد بد، کنترل کننده بسیار خوبی هستم. اما همین “من”، فرد بی خیالی در کار نیستم. تا آنجا که به یاد می آورم همیشه قرار بوده در زمان مشخصی کارم را به اتمام برسانم، به همین دلیل، زمان کاری برایم اهمیت ویژه ای دارد. اگر احساس کنم همه چیز با نظم پیش نمی رود سخت عصبی می شوم و یا اگر فکر کنم کسی در محل کارم، با بی توجهی نظم روند کار مرا را بر هم می زند سعی می کنم قسمت کارم را از او دورتر کنم تا به شکل عادی کارم لطمه نزند.

فکر می کنید این “من”، چند نفر می تواند باشد؟ اگر دقیق تر نگاه کنیم در این اتوبوس انسانی همه ما با هم نشسته ایم و اکثرمان مانند هم هستیم. شما هم مثل من هستید با کمی چرخش رفتاری اما در نهایت به یک شکل.

امروز را چگونه شروع کردید؟ کارتان دیر شده؟ فکر می کنید باید هر چه زودتر کارتان را تمام کنید؟ نگران روند کارتان هستید؟ چقدر این داستان تکراری شده؟ چندین سال به این گونه عمل کرده اید؟

بخش بزرگی از افراد، ناچارند کارشان را در زمان خاص و مشخصی به پایان برسانند و یا مسئولیت کارشان به نوعی است که باید بیش از اندازه طبیعی توجه شان را معطوف آنچه انجام می دهند کنند. به مرور زمان، این افراد در خود احساس اضطراب و افسردگی می کنند و متاسفانه این استرس موجب وقوع بیماری ‌های جسمانی از جمله حملات قلبی، زخم معده و سکته می ‌شود. طبعا استرس، به میزان کم می ‌تواند با به وجود آوردن انگیزه شغلی و بهبود عملکرد افراد، مثبت و سازنده عمل کند، اما اگر بیش از حد مجاز باشد ممکن است به ‌صورت بیمارگونه جلوه کند و زندگی فرد را به خطر اندازد.

استرس و فعالیت شغلی زنانی که وقت کمتری صرف سلامتی خود می‌ کنند، علاوه بر احتمال بروز عوارض قلبی در زنان زیر سن ۵۰ سال موجب پایین آمدن ایمنی بدن و ابتلای بیشتر آنان به برخی از اختلالات هورمونی می ‌شود. نتیجه تحقیقات محققان دانمارکی در زمینه‌ های محیطی و اشتغال، حکایت از آن دارد که فشار کاری بر زنان زیر ۵۰ تا ۶۰ سال اثر مخرب می ‌گذارد. در ضمن آنان به این نتیجه رسیدند کسانی که دچار فشار کاری هستند ۳۵ درصد بیشتر از آن دسته از کسانی که می ‌توانند فشارهای کاری را تحمل کنند یا در کارشان فشار کمتری را متحمل می‌ شوند در معرض ابتلا به عوارض قلبی قرار می‌ گیرند.

بیمه قادر نیست فشارهای کاری و استرس های موجود در افراد را کاهش دهد. شاید بتوان گفت بیمه نیز به عنوان یکی از ابزارهای مورد نیاز در همان اتوبوس انسانی قرار دارد. همه ما در این همراهی و یک سویی به لوازمی برای حمایت در شرایط ویژه نیاز داریم که بیمه یکی از آنهاست. سکته، یکی از ۲۸ مواردی است که می تواند کاملا روند همسویی و توانایی فردی را در برهه ای از زمان بر هم زند. استفاده از امکانات بیمه بیماری های سخت، می تواند عوارض فشارهای مالی در این دوره را از بین ببرد. من و شما می توانیم با داشتن چنین بیمه ای، در برخورد با بیماری هایی که انتظارش را نداریم و مهمان ناخوانده مان محسوب می شود مسئولیت های مالی مان را در روند عادی قرار دهیم.

در مسیر زیبای زندگی، آهنگ های شادی هر روز زمزمه می شود که ما فرصت شنیدن آن را نداریم. دنیای زیبایی پشت پنجره چشمانمان قرار دارد که ما بر آن چشم می بندیم، در راه زندگی همیشه عجله داریم، مسافران بی توجه اتوبوس زمان هستیم در حالی که همه ما نیازمند یک لحظه توقفیم. لحظه ای برای درست دیدن، حس کردن و از نو نوشتن.

در این نفسی که نو می کنیم باید برنامه ای بنویسیم، چیزی که بتواند همیشه دنیای پشت پنجره را برایمان آفتابی نگاه دارد، حتی در روزهای بیماری…  نمی خواهید امروز چنین برنامه ای بنویسید؟

  www.cover4u.ca    اقتباس 

    از خوانندگان و علاقمندان دعوت  به عمل می آوریم که تجربه  های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن درجهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

شماره تماس شرکت ۹۰۵۳۷۰۰۰۱۱  و news@insufin.com   جوابگوی سئوالات شما عزیزان می باشد. از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ و رسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید .

    www.insufin.com  www.sherkatebimeh.com

www.youtube.com/sherkatbimeh   www.facebook.com/Insufin