دولت انتاریو در صدد است تا همکاری نزدیکی را با بیمه گران (شرکتهای بیمه) در جهت بهینه سازی شرایط بیمه های اتومبیل ایجاد نماید تا هم پوششهای بیمه تکمیل تر شوند و هم فشار اقتصادی این مورد به  بیمه گذاران (خریداران بیمه)  تحمیل نگردد.

همانگونه که مطلع هستید در ۴ استان کانادا (بریتیش کلمبیا – ساسکاچوان – مانیتوبا و کبک) بیمه های اتومبیل با حمایت کامل دولت محلی فعالیت می نماید از این رو خریداران بیمه مبلغ بسیار کمتری (نسبت به دیگر استانها که بیمه ها خصوصی هستند می پردازند) البته شاید تا آن روزی که استان انتاریو هم از این الگو تبعیت کند خیلی فاصله داشته باشیم ولی قدمهای مثبت به نفع خریداران بیمه در حال شکل گیری است که این مطلب، هم از نظر مصرف کنندگان و هم از نظر متخصصین بیمه خبر بسیار خوبی است. با فرصت این نوشتار نظر شما را به تغییراتی که در نظر است از نیمه دوم سال ۲۰۱۹ تحقق یابد جلب می نماید:

۱- وزیر محترم امور مالی و دارایی جناب آقای چارلز سوزا(در دولت لیبرال ) در سال ۲۰۱۵ آقای دیوید مارشال مدیر ارشد ایمنی در محل کار را به عنوان مشاوربیمه های اتومبیل در قسمت غرامات بدنی انتخاب نمودند تا نظارت کاملی بر اختصاص بودجه بر غرامات فاجعه آمیز از قبیل نقص عضو و از کار افتادگی کلی داشته باشند، و ایشان با توجه به شرایط آن موقع تشخیص دادند بهتر است بعضی از پوششهای بیمه “صدمات بدنی/ جانی ” کاهش یابد تا حق بیمه ها افزایش نداشته باشند.  اما مسئولان دولت جدید با بازنگری در صدد هستند که امکان  افزایش ۲ برابری پوشش غرامت فوت یا نقص عضو/از کارافتادگی کلی بر اثر حادثه در تصادف اتومبیل را که از سال ۲۰۱۶ معادل ۱ میلیون دلار بوده  به ۲ میلیون دلار افزایش دهند و البته بدون حق بیمه اضافی.

نکته قابل ذکر مهم آن است  که خبری از توافق دریافت مبلغ به صورت نقدی دیگر مقدور نیست و صدمه دیده- مصدوم-مجروح بایستی نیاز به استفاده از خدمات درمانی مکمل – پایه یا تخصصی داشته باشد و مبلغ مستقیم بعد از استفاده به مراکز درمانی از طرف بیمه پرداخت می شود اصطلاحا “نه به توافق نقدی و فقط خدمت درمانی در مقابل پرداخت هزینه”.

۲- در سالیان قبل به پیشنهاد کارشناسان بیمه مستقل قرار بود هر خریدار بیمه اتومبیلی که از اعتبار مالی (کردیت) مناسبی برخوردار است مشمول تخفیف مناسبی گردد. این مطلب بنا به دلایل فنی تحقق نیافت چرا که حقوق دانان معتقد بودند بیمه اتومبیل یک پوشش اجباری است و همه مجبورند که آن را خریداری نمایند از این رو کسی که تازه وارد کانادا شده و سابقه اعتبار مالی مناسبی برای خودش نساخته یا از کردیت مناسبی برخوردار نیست، نباید در دو جا قربانی شود.

جهت اطلاع در حال حاضر بعضی از شرکتهای بزرگ و معظم که در رشته های بیزینسی فعالیت می کنند با کنترل نمودن کردیت صاحبان بیزینس (با داشتن رضایت مشتری) به ایشان تخفیفاتی اعطا می کنند که بسیار ثمر بخش هم است. در حال حاضر مسئولان دولتی در نظر دارند که به خریداران بیمه اتومبیل هم این مزیت را اهداء کنند، البته اگر راننده یا دارنده اتومبیل از کردیت مناسبی برخوردار نیست نمره منفی در اعتبار بیمه ای ایشان درج نگردد.

همانگونه که مطلع هستید استان انتاریو سالیان سال است که رتبه اول گرانترین بیمه اتومبیل را در کانادا دارد با یک استثناء که در سال ۲۰۱۸ اتفاق افتاد و استان بریتیش کلمبیا هم به صورت بسیار حیرت انگیزی شانه به شانه انتاریو رشد حق بیمه عجیبی را شاهد بود ولی به نظر می رسد که مسئولان دولت انتاریو در صدد هستند تا به این معضل بسیار مهم خریداران بیمه اتومبیل پاسخ مناسبی بدهند و تعدیل معقولی اتفاق بیافتد.

سلامت و پایدار و سرافراز باشید.  نه به توافق نقدی و فقط خدمت درمانی در مقابل پرداخت هزینه ” “care not cash