شهروند- اندرو شیر، رهبر حزب محافظه کار فدرال، روز سه شنبه طی سخنرانی ای که موضوعش سیاست خارجی کانادا بود، به شدت از جاستین ترودو انتقاد کرد و شکست کانادا در این بخش را به طور مستقیم به نخست وزیر فعلی مرتبط کرد. شیر همچنین گفت جاستین ترودو نشان داده است در مورد مسائل جهانی اصلا جدی نیست و دارای سو تفاهم است.

او همچنین به شعار “کانادا بازگشته است” انتقاد کرد و آن را بی معنی خواند. به گفته ی او کانادا به داشتن یک متحد خوب در صحنه جهانی نیازمند است و این کار با عمل بر می آید نه با سخنرانی. به اعتقاد ایشان متحدان و دشمنان  به قدرت و اعتماد احترام می گذارند.

شیر معتقد است که اشتباهات جدی ای در این زمینه از دولت بارها و بارها مشاهده شده است، و تقریبا همیشه مربوط به قضاوت نامناسب آقای ترودو بوده است.

شیر اعلام کرد که حزب محافظه کار می خواهد تا به ائتلاف دفاع موشکی جهانی به رهبری آمریکا بپیوندد و می خواهد مانند آمریکا سفارت کانادا را در اسراییل به اورشلیم منتقل کند. او با اشاره به سفر ترودو به هندوستان و بالا گرفتن درگیری ها بین کانادا و چین دولت جاستین ترودو را در زمینه ی روابط خارجی بسیار ناکارآمد خواند.