خط تولید ماشین آلات در کمپانی کرایسلر متوقف شد و زیرا بسیاری از مشتریان این کمپانی از رساندن قطعات به کارخانه امتناع کردند  …


شهروند ۱۲۲۸  پنجشنبه  ۷ می  ۲۰۰۹


 

کندین پرس ـ اول می: خط تولید ماشین آلات در کمپانی کرایسلر متوقف شد و زیرا بسیاری از مشتریان این کمپانی از رساندن قطعات به کارخانه امتناع کردند و این به دلیل ورشکستگی کرایسلر آمریکا است و ترس از ورشکستگی کرایسلر در کانادا نیز مشتریان را از ادامه معامله با این شرکت باز می دارد.

مری گاتیر سخنگوی کرایسلر به خبرنگاران گفت:«شرکت قصد ندارد وضعیت طلبکاران را به خطر اندازد. ما نمی توانیم پیش بینی کنیم چه زمان خط تولید مینی ون و خودورها آغاز خواهد شد. بسیاری از تهیه کنندگان مواد اولیه کارخانه از تهیه این مواد برای ما سر باز زده اند که این خود  موجب توقف خط تولید شده است.» در شعبه ویندزور و برمپتون تنها هشت هزار کارگر در بخش سر هم کردن قطعات کار می کنند.

کن لوآنزا رئیس اتحادیه کارگران صنایع خودروسازی کانادا می گوید:«وضعیت کرایسلر در ایالات متحده نابسامان است و متاسفانه همراهی با شریک آمریکایی وضعیت کرایسلر کانادا را نیز نابسامان خواهد کرد. از این رو کرایسلر کانادا تصمیم دارد سیاست های جدیدی اتخاذ کند.»

مارتینرآ اینترنشنال یکی از بزرگترین کمپانی هایی است که کرایسلر برخی ماشین آلات کارخانه  خود را از آن تهیه می کرده است، به عبارت دیگر کرایسلر یکی از چهار مشتری اصلی شرکت مارتینرآ اینترنشنال است. راب ویلدبور مدیر اجرایی این شرکت می گوید: «ورشکستگی کرایسلر اثر مستقیم بر روی کمپانی ما خواهد داشت، زیرا کرایسلر یکی از مهم ترین مشتری های ما محسوب می شود.» مارتینرآ در جنوب انتاریو ۱۰ کارخانه دارد و در این کارخانجات ۴۴۰۰ کارگر مشغول به کار هستند. از سوی دیگر ورشکستگی کرایسلر به طبع روی شرکت های ماگنا اینترنشنال و لینامار  تاثیر خواهد داشت.

بخش عمده کارخانجات خودرو سازی در جنوب انتاریو قرار دارند و قریب به ۷۹ هزار کارگر در این بخش مشغول به کارند. با وضعیت اخیر میزان بیکاری در این بخش بیشتر شده و خانواده های زیادی در آمد خود را از دست می دهند.