شهروند- دو میلیون نفر از مردم تورنتو روز دوشنبه برای شرکت در مراسم بزرگداشت تیم بسکتبال رپترز در خیابان های دان تاون تورنتو گرد آمدند. در این مراسم ویژه شهردار تورنتو، جان توری، و جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نیز حضور داشتند. مردم از بامداد روز دوشنبه برای شرکت در این مراسم در اطراف میدان ناتان فیلیپ چادر زده بودند و متروی تورنتو از صبح روز دوشنبه خیل عظیم جمعیت را به ایستگاههای منتهی به مکان رژه منتقل می کرد.

بازیکنان تیم بستکتبال سوار بر اتوبوس های دوطبقه ی بدون سقف به مکان رژه رفتند و دریک خواننده پاپ کانادایی نیز در این مراسم حضور داشت. شهردار تورنتو این روز را “we the North” نامید و بسیاری از مردم برای شرکت در مراسم از محل کار و مدرسه مرخصی گرفتند.

اما این مراسم بدون حاشیه نبود. بعد از ظهر دوشنبه طی اجرای این مراسم در میدان ناتان فیلیپ تیراندازی شد و چهار نفر در این تیراندازی آسیب دیدند. خوشبختانه این تیراندازی ها تلفات جانی در پی نداشت و روز سه شنبه پلیس تورنتو اعلام کرد که سه نفر را در ارتباط با این تیراندازی ها دستگیر کرده است. ساعتی قبل از تیراندازی در نزدیکی مرکز خرید ایتون سنتر دو نفر مورد حمله ی چاقو قرار گرفتند.

تیم بستکبال رپترز پنج شنبه شب گذشته توانست با پیروزی بر تیم گولدن استیت واریورز برنده ی جام قهرمانی بستکبال NBA  شود.