رادیو فردا: گیتی پورفاضل، وکیل دادگستری و یکی از امضا کنندگان بیانیه درخواست «استعفای خامنه‌ای» در گفت‌وگو با رادیو فردا گفت که ۱۴ زن این بیانیه را امضا کردند و «۲۰ میلیون» زن دیگر ایرانی می‌توانند خود را نفر پانزدهم پشتیبان این بیانیه بدانند.

نسرین ستوده- گیتی پورفاضل

وی تاکید کرد که امضاء کنندگان این بیانیه خواستار استعفای رهبر جمهوری اسلامی و تدوین قانون اساسی با توجه به آرمان‌های مردم ایران هستند.

خانم پورفاضل درباره «آپارتاید جنسیتی» علیه زنان که در این بیانیه به آن اشاره شده به بخش‌هایی از محدودیت‌های زنان از جمله موضوعی که دوباره خبرساز شده یعنی جلوگیری از ورود زنان به ورزشگاه‌ ها اشاره کرد.

او تأکید کرد که زنان در ایران در ۴۰ سال اخیر با تبعیض بسیار روبه‌رو هستند و افزود که «دیگر تحمل این اندازه از تبعیض را نداریم.»

۱۴ تن از کنشگران حوزه زنان در ایران روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای خواستار «استعفای خامنه‌ای» و «گذار از جمهوری اسلامی» شدند.

 از چهارده نفری که پیش از این، بیانیه دیگری با درخواست «استفعای خامنه‌ای» را امضا کرده بودند تاکنون دست‌کم دو تن از آنان بازداشت شده و چند نفر دیگر از آنان پیام‌های تهدیدآمیز دریافت کرده یا مورد حمله قرار گرفته‌اند.