خبرگزاری هرانا ـ اعتراض صنفی نزدیک به ۹۰۰ کارگر واگن پارس اراک در واکنش به اخراج رئیس نهاد کارگری این واحد تولیدی صبح روز دوشنبه به پنجمین روز متوالی وارد شد.

vagon-parsبه گزارش هرانا، کارگران به ایلنا گفته‌اند بیشتر مامورانی که دیروز در محوطه کارخانه مستقر شده بودند، امروز در کارخانه مشاهده نمی‌شوند.

کارگران دیروز گزارش داده بودند ده‌ها مامور نظارتی وابسته به یک نهاد نظامی در حال رفت و آمد در محوطه کارخانه‌اند و در اتاق‌های مختلف تشکیل جلسه می‌دهند.

همچنین گزارش شده است کارفرما صبح امروز ۵ کارگر واگن پارس را به کارخانه راه نداده بود اما این کارگران ساعاتی پیش با می‌انجیگری اعضای شورای اسلامی کار وارد کارخانه شده‌اند.

گفتنی است ۹۰۰ کارگر واگن پارس از چهارشنبه هفته گذشته (۳ دی) در اعتراض به اخراج رئیس نهاد کارگری این واحد تولیدی دست از کار کشیده و تولید را متوقف کرده‌اند.

کارگران می‌گویند نماینده صنفیشان ـ آقای «درخشنده‌بخت» ـ تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده در شورای اسلامی کار واگن پارس عضویت دارد و از مصونیت نمایندگی برخوردار است بنابراین کارفرما حق اخراج او را ندارد.

ایلنا در روزهای گذشته گزارش داده بود که طبق ادعای چندین نفر از کارگران، نماینده قرارگاه خاتم الاوصیاء (سهامدار اصلی کارخانه) به کارگران معترض واگن پارس گفته است اخراج رئیس شورای اسلامی کار با نظر سهامدار اصلی صورت گرفته است.