شهروند- سه شنبه، برای دومین روز متوالی، تمام پروازها به مقصد و از فرودگاه بین المللی هنگ کنگ لغو شد و یا به تعویق افتاد. معترضین در روز سه شنبه همچنان به اشغال پایانه ی اصلی فرودگاه ادامه دادند. بسیاری از تظاهرکنندگان سه شنبه شب به دنبال درگیری با پلیس مسلح به اسپری فلفل و باتوم مجبور به ترک فرودگاه شدند.

به گفته ی مقامات فرودگاه هنگ کنگ بیش از ۳۰۰ پرواز روز دوشنبه و سه شنبه تحت تأثیر این ناآرامی ها قرار گرفتند. دولت کانادا به مسافران کانادایی توصیه می کند در صورت مسافرت به هنگ کنگ جوانب احتیاط را رعایت کنند. همچنین دولت کانادا درخواست کرده است که کانادایی ها از مناطقی که تظاهرات و اجتماعات بزرگ در آن برگزار می شود، دوری کنند. دولت کانادا می گوید که خوب است شهروندان کانادایی قبل از سفر به هنگ کنگ در وب سایت   https://travel.gc.ca/travelling/registration ثبت نام کنند تا در صورت نیاز اورژانسی به کمک دولت کانادا بتوانند درخواست کمک دهند.

این سرویس همچنین به کانادایی ها اجازه می دهد تا در صورت بروز ناآرامی های مدنی، اطلاعات مهم را دریافت کنند. معلوم نیست که این تظاهرات تا چه مدتی ادامه داشته باشد.

ایر کانادا می گوید اگر تا قبل از ۱۱ آگوست بلیتی برای سفر بین ۱۲ آگوست و ۱۵ آگوست خریداری کرده اید ، می توانید بلیت خود را برای مسافرت تا ۲۰ آگوست و بدون جریمه دوباره رزرو کنید. اگر برنامه سفر شما شامل پرواز به و یا از هنگ کنگ است، می توانید آن را تغییر دهید. برای تغییر بلیت به تاریخی به بعد از ۲۰ آگوست باید اختلاف قیمت پرداخت شود.

موج اعتراضات اخیر در تاریخ ۹ ژوئن آغاز شد و ده ها هزار نفر برای اعتراض به لایحه ای که به موجب آن افراد مظنون به جنایت در هنگ گنگ (مستعمره سابق انگلیس) به چین تحویل داده می شوند، به خیابان های هنگ کنگ رفتند. چین دارای میزان محکومیت ۹۹.۹ درصدی است ، و نگرانی مردم هنگ کنگ از محاکمه ی  نا عادلانه است. این لایحه سرانجام به حالت تعلیق درآمد ، اما مردم می خواهند این لایحه به طور کامل پس گرفته شود، کاری که دولت از انجام آن امتناع کرده است.